מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה כי 32% מציבור צרכני המזון נוהגים לגשת לדוכני טעימה. במחצית משקי הבית בישראל, אם משק הבית היא זו שמבצעת את הקניות העיקריות לבית
14% מציבור צרכני המזון נחשבים "פריקים טועמים" של דוכני טעימה בנקודות המכירה. כך עולה מסקר שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.
הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור המשק הבית.
מהסקר עולה כי 32% מציבור צרכני המזון נוהגים לגשת לדוכני טעימה - (זאת בהשוואה ל-38% ב-2004).
מהסקר מתברר כי שיעור הניגשים לדוכני הטעימה בתדירות גבוהה, נמוך יותר בקרב דתיים חרדיים (כ-5% בלבד) וילידי הארץ דור שני (כ-8%) וגבוה יותר בקרב מסורתיים. כן מתברר מהסקר כי 46% מהטועמים בנקודות המכירה קנו את המזון.
מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה עולה, כי במחצית משקי הבית בישראל (50%), אם משק הבית היא זו שמבצעת את הקניות העיקריות לבית, (בדומה לממצאים לפני כשנתיים 51%); ב-19% ממשקי הבית האב הוא המבצע העיקרי, (לעומת 22% לפני כ-3 שנים); ב-20% נוספים שני ההורים יחד (לעומת 17% לפני כ-3 שנים); ב-3% ממשקי הבית - אחד הילדים מבצע את הקניות העיקריות, (לעומת 2% לפני כ-3 שנים); ב-6% ממשקי הבית אחד ההורים או שניהם עם הילדים מבצעים את עיקר הקניות, (לעומת 3% לפני כ-3 שנים).
כן מתברר, כי אם משק הבית היא זו שמבצעת בעיקר גם את השלמות הקנייה, (ב-45% ממשקי הבית); ב-22% ממשקי הבית האב מבצע את השלמת הקניות, (לעומת 26% לפני כ-3 שנים); משקלם של הילדים בהשלמת הקניות עומד על 10% לעומת הקניות העיקריות 3%.
מהסקר עולה עוד כי 52% מהציבור מדווחים כי הם נוהגים לנצל תלושי שי, הנחות או קופונים בעת קניית מוצרי מזון, (עלייה של 8% בהשוואה לפברואר 2005, בהם 16% עושים זאת תמיד ו-10% עושים זאת בדרך כלל).
מהסקר עולה, כי כ-59% מהמשתמשים בקופונים עושים זאת באמצעות קופונים אישיים של מועדוני רשתות המזון, כרבע משתמשים בקופונים אישיים של חברות האשראי וכחמישית באמצעות קופונים שמחולקים בעיתונים ועלונים. 12% משתמשים בקופונים / תלושים מהעבודה.
בהשוואה לפברואר 2005 (הפעם האחרונה בה נבדק הנושא) חלה ירידה בשיעור המשתמשים בקופונים המחולקים בעיתונים, במקביל לעלייה בשיעור המשתמשים בקופונים / תלושי שי מהעבודה.