התעשיינים: ביטול הטיפול ברגולציה ימנע מהמשק לצאת מהמשבר

נשיא התאחדות התעשיינים במכתב תקיף למנדלבליט: ״יש ליישם באופן מיידי את תכנית הממשלה לצמצום הרגולציה. זוהי תכנית שראש הממשלה הכריז כי היא תכנית הדגל של הממשלה למען עסקים בישראל


12:48 ,25.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, שלח בסוף השבוע מכתב תקיף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ובו הבהיר כי הוא מצפה שיפעל באופן מיידי להחזרת רפורמת הרגולציה לחוק ההסדרים, שמהווה את אחד מקווי היסוד של הממשלה.

 

נשיא ההתאחדות כתב כי ״למרות הרתיעה הטבעית של הרגולטורים אשר הביאו אותנו למצב הנוכחי, יש ליישם באופן מיידי את תכנית הממשלה שהוצגה לאחר עבודת מטה ארוכה ומקיפה לשיפור מדיניות הרגולציה והפחתת הנטל הרגולטורי. תכנית שראש הממשלה הכריז כי היא תכנית הדגל של הממשלה למען עסקים בישראל. ביטול הטיפול ברגולציה ימנע מהמשק לצאת מהמשבר.

 

העלות העודפת של הרגולציה על פי משרד האוצר עומדת על 75 מיליארד שקל, ובייחוד לאור המשבר העמוק בו מצוי המשק הישראלי נוכח התפרצות משבר הקורונה, ישנה חשיבות עליונה להפחתת רגולציה זו על מנת לשפר את כושר התחרות של המשק הישראלי, לפתח את המגזר הפרטי והעסקים ולהעלות את רמת החיים והשכר של כלל האזרחים״.