התעשיינים: החלה פריסת מכשירים במפעלים חיוניים לבדיקת קורונה מהירה

בימים הקרובים יוכלו כל העסקים חברי התאחדות התעשיינים לבצע בדיקת קורונה מהירה באמצעות טכנולוגיה חכמה של מכשירי סופיה. נשיא התאחדות התעשיינים: ״מערך הבדיקות כבר מוכיח את עצמו. סופיה מסייעת לנו לצד כלים נוספים, לשמור על רציפות תפעולית והמשכיות עסקית בתעשייה״


13:22 ,10.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל המשך המאבק בנגיף הקורונה, הודיעה התאחדות התעשיינים, על פריסת הטכנולוגיה החכמה של מכשירי סופיה במפעלים חיוניים לזיהוי נגיף הקורונה תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע דגימות. בימים הקרובים יוכלו גם יתר העסקים חברי התאחדות התעשיינים לבצע בדיקת קורונה מהירה באמצעות סופיה ולקבל את תוצאות הבדיקה במקום. הבדיקה תהיה חלק ממערך ״מגן תעשייה״ שמפעילה ההתאחדות בקרב חברות התעשייה. מטרת המערך היא לאפשר רציפות ייצורית בישראל, לצד הקורונה והיא כוללת גם הכשרה של חוקרים אפידמיולוגיים בחברה, הפעלת מוקד 24/7 הנותן מענה לסוגיות המתעוררות כתוצאה מהפעילות תחת הקורונה, עמידה בהנחיות קפדניות למיזעור סכנת ההדבקות במקום העבודה ועוד.

 

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי: ״הטכנולוגיה החדשנית של סופיה מצטרפת היום לארסנל הכלים והפעולות שאנו יוזמים מאז תחילת המשבר כגון בדיקות אפידמיולוגיות ויישום תוכניות לקטיעת שרשראות הדבקה במקומות עבודה, על מנת לאפשר למשק לפעול לצד המאבק בנגיף. הקורונה כפתה עלינו את אחד ממצבי החירום הגדולים שבהם נתקלה התעשייה הישראלית במאה השנים האחרונות, אך יחד עם זאת מערך הבדיקות המהירות כבר מוכיח את עצמו ועוזר לנו להחזיר את התעשייה לשיגרה בטוחה לצד אילוצי הקורונה. בימים הקרובים תוכל התעשייה המקומית, המעסיקה למעלה מ-500 אלף עובדים, לבצע בדיקה חכמה ולקטוע את שרשרת ההדבקה תוך 15 דקות״.

 

סופיה היא בדיקת קורונה מהירה, אשר אושרה לאחרונה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, ומשרד הבריאות ומהווה פריצת דרך בהיותה בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה. סופיה מיועדת לזיהוי נגיפי קורונה תוך 15 דקות בלבד עם יכולת לבצע בדיקות לכ-40 עובדים בשעה בצורה המאפשרת לקטוע את שרשרת ההדבקה באופן יעיל ואפקטיבי, ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע דגימות.

 

בישראל כבר הותקנו עד היום מאות מכשירים, בבתי אבות, בדיור מוגן ומוסדות גריאטריים במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, בשרותי בריאות כללית, במכבי שרותי בריאות, בקופת חולים מאוחדת, בלאומית שרותי בריאות, בצבא, במשטרה ובשירות בתי הסוהר. בהמשך תותקן הטכנולוגיה של סופיה גם בעוד מקומות עבודה ובעתיד גם בבתי מלון גדולים, ובקניונים.

 

נציין כי מתחילת פעילותה בישראל לפני מספר שבועות כבר בוצעו בעזרת סופיה כ-70 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף. הכנסת מכשירי סופיה לשימוש בישראל נעשתה לאחר פיילוט שנמשך מספר חודשים על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ועל ידי מד״א, במסגרתו בוצעו אלפי בדיקות בעזרתה.