התרחבות בפעילות התעשייתית במשק

עלייה של 1.5 נקודות במדד מנהלי הרכס במרץ, עם עלייה ברכיבי הביקושים המקומיים, תפוקות הייצור והתעסוקה; ירידה בביקושים ליצוא


12:27 ,19.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מרץ 2015 עלה ב-1.5 נקודות, לרמה של 50.2 נקודות, רמה המצביעה על התרחבות בפעילות התעשייתית במשק.

 

עליות נרשמו ברכיבי הביקושים המקומיים, תפוקות הייצור והתעסוקה. בביקושים ליצוא נמשכה הירידה והם מצביעים, זה החודש השני, על התכווצות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי שמפרסם בנק JP Morgan יציב בחודש מרץ, ברמה של 51.8 נקודות. המדד יציב יחסית מזה מספר חודשים ורמתו מצביעה על התרחבות בפעילות. הירידה במדד מנהלי הרכש בארה"ב נמשכה גם החודש, והוא ירד לרמה של 51.5 נקודות, מ-52.9. בגוש האירו נרשם שיפור והמדד עלה ב-1.2 נקודות, לרמה של 52.2. בסין המדד שב להצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וירד לרמה של 49.6 נקודות, מ-50.7 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש נע סביב רמת ה-50 נקודות מזה שלושה חודשים. רמה זו מצביעה על התרחבות איטית בלבד של הפעילות התעשייתית. הביקושים ליצוא מצביעים זה החודש השני על התכווצות, תמונה שמשתקפת גם בנתוני סחר חוץ שמפרסמת הלמ"ס. להערכתנו, צמיחת המשק היא יציבה ברמה של מעט מעל ל-3.0% והיא מתבססת במידה רבה על ביקושים לצריכה פרטית וכן מפעילות ערה בשוק הדיור.