ישראל תעניק לאינטל מענק בגובה מיליארד דולר

שרי האוצר והתמ"ת אישרו לאינטל מענק לביצוע השקעה במפעלי ישראל שתהיה בהיקף של למעלה מחמישה מיליארד דולר. כתנאי למענק תגדיל אינטל את מכסת העובדים שלה ב-1,500 נוספים בקריית גת ובין 600 ל-1,000 בצפון


00:00 ,27.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ושר התמ"ת, שלום שמחון, החליטו היום לאשר עקרונית מתן מענק לחברת אינטל בגובה של כמיליארד שקלים לצורך ביצוע השקעה בשני מפעלים של החברה בישראל- הכפלת גודל מפעל הייצור בקריית גת והקמת מפעל הרכבה חדש בצפון הארץ.

ממשרד התמ"ת נמסר כי, היקף ההשקעה במפעלים מסתכם בלמעלה מחמישה מיליארד דולר. כתנאי לאישור המענק תחויב אינטל בהעסקת כ-1,500 עובדים נוספים בקריית גת ובין 600 ל-1,000 עובדים חדשים בצפון. כמו כן, תהיה אינטל זכאית לקבלת הטבות המס הקבועות בחוק לעידוד השקעות הון ותיהפך לחברה הראשונה הזכאית למעמד של מפעל מועדף מיוחד, שנקבע במסגרת הרפורמה שבוצעה בחוק עידוד השקעות הון.

במשרד התמ"ת מזכירים כי, לפני כחודשיים הגישה חברת אינטל למשרד התמ"ת בקשה לקבלת מענק בגין השקעה להכפלת המפעל הקיים בקריית גת. הכפלת המפעל בקריית גת תאפשר לאינטל לייצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת היום בידי החברה והיא תגדיל את מספר המועסקים במפעל החברה. במקביל, הודיעה החברה כי היא שוקלת הקמה של מפעל הרכבה בצפון הארץ.

עוד נמסר כי, בהתאם להמלצת הצוות, החליטו השרים כי בגין ההשקעות האמורות תועמד מסגרת תקציבית בת שלוש מדרגות: עד 300 מיליון שקלים להשקעה בקריית גת בלבד; תוספת של 550 מיליון שקלים עבור הקמת מפעל עוגן של לפחות 600 עובדים בצפון; ותוספת של כ-150 מיליון שקלים נוספים בעבור הגדלת מספר המועסקים בצפון ב-400 עובדים נוספים. תקופת ההעסקה הנדרשת היא עשר שנים לפחות. המענק ישולם לחברה החל משנת 2014 בהתאם לביצוע ההשקעה. בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון, מתן המענק לחברה טעון קבלת אישור מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ציין כי "השקעת אינטל במפעלים בישראל מצביעה על האמון בחוסנה של הכלכלה הישראלית, כמו גם השקעות אחרות שבוצעו בתקופה האחרונה בישראל. הקמת מפעל חדש בצפון תהווה עוגן אסטרטגי באזור, תסייע להרחבת התעסוקה במקום ותתרום לחיזוק הפריפריה בכלל והצפון בפרט".

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר כי "מהלכי אינטל העולמית להשקעה בישראל הינם הבעת אמון בכלכלה הישראלית ובהון האנושי שלנו. פניית אינטל מלמדת כי אינטל מעדיפה להרחיב את השקעתה כאן על חשבון מקומות אחרים בעולם. מהלך זה ישפר את מצב התעסוקה ויחזק את מעמדה של ישראל כמעצמה של תעשיות מתקדמות".