כל הקדמה לטובה

נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן ביקש ממפעלים גדולים להקדים את התשלום למפעלים קטנים ובינוניים בדרום ומהבנקים להעניק להם הלוואות גישור ולהגדיל את מסגרת האשראי


11:53 ,05.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן פנה בתחילת השבוע באופן אישי למספר חברות תעשייתיות גדולות בבקשה להקדים את התשלומים לחברות קטנות ובינוניות מהדרום, על מנת לעזור לאלה להתייצב כלכלית בתקופה קשה זו.

 

ההיענות לפנייתו של אורן היתה גבוהה וחברות  רבות, כמו חברת חשמל ואפריקה תעשיות, נעתרו לבקשה. בהתאחדות התעשיינים צופים כי בימים הקרובים ייענו חברות נוספות ליוזמה.

 

בנוסף פנה אורן לבנקים בבקשות שנועדו לעזור למפעלים בדרום לצלוח כלכלית את תקופת מבצע "צוק איתן" והשלכותיו הפיננסיות: הגדלת מסגרת האשראי בכ-50% והענקת הלוואות גישור לחברות בדרום. הבנקים הודיעו ברובם כי הם בודקים את הנושא בחיוב. 

 

אורן: "מטרתנו הראשונה היא לייצר למפעלים והעסקים הקטנים והבינוניים בדרום תזרים מזומנים, שיעזור להם לעמוד בהתחייבויות שלהם גם בתקופה קשה זו. לשמחתי, מפעלים רבים נענו בשמחה לבקשתנו להקדים תשלומים, שכן הם מכירים בחומרת המצב ומעוניינים לסייע עד כמה שניתן לעמיתיהם בדרום, שממשיכים לפעול במתכונת חירום. גם הבנקים צפויים להתגייס למערכה ולעזור למפעלים לעבור תקופה לא קלה זו בשלום".