לאחר תשע שנים מסיימת מנכ"לית הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי את עבודתה

סיום כהונתה של עו"ד בינה בר-און לאור החלטת ממשלה על קציבת כהונת בעלי משרות בכירות. בעת כהונתה הותקנו ביוזמתה תקנות חדשות בנושא רכש גומלין


00:00 ,09.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ''לית הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ''ת) עו''ד בינה בר-און תסיים את תפקידה בעקבות החלטת הממשלה על קציבת כהונה של בעלי משרות בכירות בממשלה.

בר-און מונתה לתפקידה על ידיי הממשלה בשנת 2004, לאחר שנבחרה בוועדת איתור. בשנת 2008 היא מונתה לארבע שנים נוספות ובעקבותיהן לתשעה חודשים נוספים.

בשנות כהונתה הותקנו ביוזמתה תקנות חדשות בנושא רכש גומלין, שהעניקו לרשפ''ת סמכויות רבות, הן מול הגופים הממשלתיים הרוכשים ומפרסמים מכרזים בנושאי חשמל, רכבות, אוטובוסים, נמלים, רכבים , ציוד בטחוני ועוד, והן לגבי החברות הזרות המחוייבות בעמידה בתוכנית מימוש.

בנוסף, נחקקו תקנות המחייבות את הרשויות המקומיות לדרוש רכש גומלין במכרזים מעל סף של 5 מיליון דולר.

במישור הבינלאומי הוארכה, בעקבות פעילות הרשפ''ת ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, זכותה של מדינת ישראל לדרוש רכש גומלין אזרחי מכוח 'הסכם הרכש הממשלתי' (GPA) ל-15 שנים נוספות.

בר-און הבהירה כי למרות שרוב מדינות העולם דורשות רכש גומלין ונוקטות צעדים שונים בכדי להגן על התוצרת המקומית שלהן, רכש הגומלין של מדינת ישראל יחודי בכמה פרמטרים והחשוב בהם הוא הדרישה מהתעשייה המקומית להיות תחרותית בטיב ובמחיר.

מפרסומי הרשפ''ת עולה כי 511 מפעלים מקומיים נהנו השנה מרכש גומלין, 41% מהם הם מפעלים קטנים ובינוניים, שנהנו מכ-7% מהמימושים; 20% הם מפעלים בפריפריה, שנהנו מכ-37% מהמימושים; 18% מהם הם מפעלים שנהנו מרכש גומלין לראשונה בשנת 2012. סך של 93 מפעלים נהנו בשנת 2012 מהיקף הזמנות מחו''ל בסך 69 מיליון דולר.