להת' התעשיינים הגיעו פניות של חברות תורכיות המעוניינות לשלב חברות ישראליות בשיקום עיראק

לאחרונה הגיעו להתאחדות התעשיינים פניות של חברות תורכיות המעוניינות לשלב חברות ישראליות כקבלני משנה בשיקום עיראק בתחומים של תשתית, מים, בניה ואנרגיה. כך גילה משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים


00:00 ,03.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לאחרונה הגיעו להתאחדות התעשיינים פניות של חברות תורכיות המעוניינות לשלב חברות ישראליות כקבלני משנה בשיקום עיראק בתחומים של תשתית, מים, בניה ואנרגיה. כך גילה משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.

בעקבות כך פנתה התאחדות התעשיינים למפעלים החברים בארגון במטרה לאתר אפשרויות לשיתופי פעולה עם החברות התורכיות. במקביל, הפיצה התאחדות התעשיינים לחבריה מספר "טיפים" שייסעו לחברות הישראליות להשתלב כקבלני משנה בשיקום עיראק. בין השאר הופצה רשימת המכרזים שכבר פורסמו וכן מקורות המימון וערוצי פעילויות שונים לחדירה אפשרית.

נחום ציין, כי מדובר בפרוייקטים בהיקף של מיליארדי דולרים בתחומי התשתית, (חשמל, נפט וגז) בריאות, חינוך, שדרוג מערכות שלטון, שיקום המערכת החקלאית, אספקת מזון לאוכלוסיה, שיקום נמלי הים והאויר, שירותי אחסנה וקרור, מים וסניטציה, כבישים ועוד.

יצויין כי הפעילות נעשית באמצעות אתר האינטרנט החדש של התאחדות התעשיינים שנחנך בימים האחרונים ואשר בו ניתן למצוא את כל האינפורמציה הדרושה למפעלים.

יצויין כי החברה האמריקאית "בכטל" זכתה עד כה בנתח הגדול ביותר לשיקום עיראק מדובר במרכז בהיקף של כ-680 מליון דולרים.