לין: החלטת ביה"ד הארצי לעבודה נכונה ומידתית

בתגובה להחלטת ביה"ד הארצי לעבודה להורות לעובדים לחזור לעבודה במקביל להמשך המו"מ, אמר עופר עיני כי המאבק למען עובדי הקבלן רק בראשיתו. בתגובה לדבריו ציין אוריאל לין: "אי אפשר לתקן את שגיאותיו של עופר עיני באמצעות השבתת המשק וגרימת סבל רב לציבור"


00:00 ,07.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר, עם פרסום החלטת ביה"ד הארצי לעבודה להורות, החל מהשעה 10:00, לציבור העובדים לחזור לעבודה מלאה במקביל להמשך המו"מ סביב סוגיית עובדי הקבלן, ציינו נציגי הסתדרות כי הם מקבלים את החלטת ביה"ד ומקווים שמשרד האוצר ישנה את עמדתו.

על כך הוסיף יו"ר ההסתדרות, עופר עיני כי "המאבק למען עובדי הקבלן רק בראשיתו. אנו נחושים להמשיך כדי לצמצם את התופעה ומקווים שהממשלה והמעסיקים ינצלו את הימים שנתן ביה"ד כדי לנהל מו"מ אינטנסיבי ואמיתי ולהגיע להסכמות".

ובתוך כך, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר מתח ביקורת קשה על יו"ר ההסתדרות עופר עיני באומרו כי " אי אפשר לתקן את שגיאותיו של עופר עיני באמצעות השבתת המשק וגרימת סבל רב לציבור".

עו"ד לין בירך על החלטת ביה"ד הארצי לעבודה להגביל את השביתה ל 4 שעות בלבד בציינו כי היא נכונה ומידתית. "הפתרון אינו עובר דרך שינוי מבנה התעסוקה אלא דרך שיפור מאסיבי של תנאי העבודה של כל העובדים במשק בכל סוגי ההעסקה והבטחת זכויותיהם הסוציאליות.", ציין לין.

לדעתו של לין, בלב הויכוח עומדת מידת חופש הניהול העסקי. "אי אפשר להכתיב לעסק מתי לבצע עבודות באמצעות העסקה ישירה של עובדים או באמצעות העברת העבודה למיקור חוץ. איסורים שכאלו אינם קיימים בשום מדינה בעולם החופשי. אם נחייב את כל המעסיקים לבצע את כל פעילותם העסקית באמצעות העסקה ישירה של עובדים קבועים – יתמוטטו עשרות אלפי עסקים. יש להשאיר לעסקים גמישות במבנה התעסוקה על מנת שהם יוכלו להתאים עצמם לדרישות השוק המשתנות".

"איגוד לשכות המסחר מוכן תמיד להידברות בנושא שיפור תנאי העסקתם של עובדי הקבלן והבטחת תנאי עבודתם. ניתן לכך ביטוי באמצעות הסכם עבודה קיבוצי עבור עובדי הניקיון ותחזוקת מבנים האמור להיטיב את שכרם ב 20% ".

נציין כי ביום חמישי צפויים הצדדים לחזור לביה"ד הארצי לעבודה בכדי לעדכן את כבוד נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, על תוצאות המו"מ.