לין על תכנית כחלון: צעדים חשובים ראשונים

נשיא איגוד לשכות המסחר: הפחתת המסים בקבוצת מוצרי הצריכה תיצור תחרות חריפה הרבה יותר ותפעל באופן ברור להפחתת המחירים לצרכן


11:16 ,19.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להצגת תכניתו הכלכלית של שר האוצר, חה"כ משה כחלון, הגיב עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, על תכנית הפחתת המסים הנקראת 'נטו משפחה', ואמר כי אלו הם צעדים חשובים בכיוון הנכון.

 

לדברי לין, "אחת המטרות החשובות בהפחתת נטל המסים כיום צריכה להיות הגדלת ההכנסה הפנויה של התא המשפחתי; והתכנית אכן מכילה מס' צעדים, כגון סבסוד צהרונים והגדלת נקודות הזיכוי, המקדמות מטרה זו".

 

כמו כן, הדגיש לין, "יש חשיבות גבוהה מאוד להפחתת מכסים על מוצרי צריכה, כמו בגדי תינוקות, נעליים ומכשירי סלולר; שכן בקבוצת מוצרים זו התפתחה תחרות לא הוגנת מול המגזר העסקי המסורתי משום שרכישות רבות מבוצעות דרך האינטרנט, וכאשר מחיר המוצר אינו עולה על 75 דולר ביבוא אינטרנטי לא מוטלים מסי יבוא, כולל מע"מ".

 

"הפחתת המסים בקבוצות מוצרים אלה תיצור תחרות חריפה הרבה יותר ותפעל באופן ברור להפחתת המחירים לצרכן, וגם תצמצם את אי השוויון והתחרות הלא הוגנת בין המסחר המסורתי, המשלם את מלוא המסים, לבין המסחר האינטרנטי." יחד עם זאת, ציין לין כי "יש לראות צעדים אלה לא כמהלך סופי אלא כצעדים חשובים ראשונים בכיוון של הגדלת ההכנסה הפנויה של התא המשפחתי".