לין: ״סגר שלישי משמעותו הרס של חלק מעולם העסקים״

על פי ניתוח של אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר הטלת סגר על כלל ענפי המסחר והשירותים יגרום להפסד פדיון יומי של כ-1.8 מיליארד שקל בממוצע


12:07 ,21.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר שולל לחלוטין אלטרנטיבה של סגירת המגזר העסקי כולו, ואפילו לתקופה קצרה.

 

לדברי עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: ״על קבינט הקורונה לפעול על פי עקרונות עבודה נכונים, להימנע מגרימת נזק מיותר למגזר העסקי משיקולי נוחות. קבינט הקורונה צריך לתקוף בנחרצות מוקדים מיצרי קורונה, עליו להתמקד ביתר שאת בניתוק שרשרת ההדבקה. זה אכן קשה אך זה הכרחי. יתר על כן, יש לעצב דפוסי התנהגות שיאפשרו לנו לחזור לחיים נורמליים במשק ובחברה, תוך מניעת התפשטות נגיף הקורונה; לשם דוגמה, יש לאסור תפילות בבתי תפילה סגורים, מסגדים, כנסיות או בתי כנסת, ולאפשר תפילות רק תחת כיפת השמיים. כמו כן, יש לפתוח מפעלי תרבות תוך ריחוק מוגדר בין אדם לרעהו וביצוע בדיקות תחלואה מוקדמות״.

 

על פי ניתוח של אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, ריסון מהודק, במידה ויחול רק על קניונים, חנויות רחוב ושווקים (לא כולל ממכר מזון, פארם, דלק, אופטיקה, תקשורת ומוצרים חיוניים לבית), יגרום להפסד פדיון יומי הנאמד על כחצי מיליארד שקל בממוצע, כאשר הפסד פדיון של כ-3 שבועות, שהם 15 ימי עבודה, כ-8 מיליארד שקל. ואילו, הטלת סגר על כלל ענפי המסחר והשירותים, (פרט לממכר מזון, פארם, דלק, אופטיקה, תקשורת ומוצרים חיוניים לבית) יגרום להפסד פדיון יומי של כ-1.8 מיליארד שקל בממוצע.

 

״לדאבוני, עד היום קבינט הקורונה בחר בדרך הקלה ותקף איפה שקל, ולא איפה שצריך. סגר שלישי במסחר, בין אם חלקי או שלם , משמעותו הרס של חלק מעולם העסקים״, כך לין.