מור שמגר: "יש לקדם שוויון מגדרי בשוק העבודה בישראל"

יו"ר פורום הנשים של התאחדות התעשיינים אמרה בכנס "העתיד בשוויון מגדרי" כי "אם אנו הנשים לא נקדם את עצמנו אף אחד לא יעשה זאת במקומנו"


11:01 ,04.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר פורום הנשים של התאחדות התעשיינים, התעשיינית מור שמגר, ערכה השבוע פאנל של תעשייניות ויזמיות בכירות, אשר סיפרו כיצד הן הצליחו לקדם את עצמן בתחום התעשייה בישראל. זאת מנקודת מבט מגדרית, המתייחסת לקשיים בהן נתקלו מעצם היותן נשים והסטריאוטיפים החברתיים בהן נתקלו באשר למקום האישה במרחב התעסוקתי קרייריסטי.

 

שמגר אמרה בתחילת הפאנל, כי "יש לפעול לקידום שוויון מגדרי בשוק העבודה בישראל, ואם אנו הנשים לא נקדם את עצמנו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו".

 

הפאנל התקיים במסגרת כנס "העתיד בשוויון מגדרי" של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ושל המועצה הלאומית לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה, במלון דן פנורמה בתל אביב.

 

ליהי סגל, יזמית היי-טק בתחום בריאות, תזונה וסכרת, אמרה כי לשם הגעה לשוויון מגדרי בחברה הישראלית, אשר כיום רחוקה מכך מאוד בהיבטי שכר ומעמד בעבודה לרעת נשים,  "יש לשים דגש על חקיקה מגדרית מתקנת. רק כך נשיג שוויון". כמו כן ציינה סגל כי "ערכו מחקרים רבים באשר לסיבות שנשים לא מתקדמות בעבודה וגילו כי בין השאר נשים מרגישות כי הן לא יכולות להשיג את העבודה שהן רוצות וכי גם אם הן ישיגו אותה, הן לא בטוחות באשר ליכולת שלהן לבצע את העבודה כראוי. לכן צריך לשים גם דגש באשר לאופן בו מחנכים נשים - יש לחנך ילדות ונערות כך שיאמינו שהן יכולות להגיע ולבצע את העבודה הטובה ביותר".

 

מנכ"לית חברת כצט ויו"ר ארגון בוגרי הטכניון, סיגל פירסט, מסרה כי "בדור שלי היה מאוד נדיר לראות נשים בטכניון. גם אימא שלי לא הבינה למה אני הולכת ללמוד שם ותהתה אם זה לא קשה מדי ולא עדיף לי ללמוד משהו קל יותר. דווקא החבר שלי בצבא לשמחתי עודד אותי ללכת לכיוון הריאלי. הטכניון, שהוא מקום עם דרישות מאוד גבוהות, נתן לי הרבה אומץ ואמונה באשר למה שאני מסוגלת להשיג.

 

עם השנים הצלחתי לפתח קריירה מוצלחת, אבל תמיד נאלצתי לספוג פה ושם הערות כמו 'למה את מביאה ילדים אם את משקיעה כל כך הרבה בקריירה'. מבחינתי אפשר גם וגם. זה אמנם מאוד קשה ויש שנים שאין זמן לכלום ומשלמים מחיר מסוים, אבל זה לא בלתי אפשרי".

 

יזמית בתחום הדימות הרפואי, שני טולדנו, הוסיפה ואמרה כי "אני החלטתי בשלב מסוים של הקריירה שלי להפסיק לפחד מכישלון. הפחדים האלו להיכשל תוקעים אותנו בחיים ודווקא כשאדם עושה מה שנכון לו, הוא זוכה לשפע. נשים צריכות ללכת לכל מקום שהן מאמינות בו, מבלי לחשוש כיצד הדבר ישפיע על שאר ההיבטים שלהן בחיים".

 

מנכ"לית נצרת חשמל הנדסה, מארי ליבס, התייחסה לנושא מעמד האישה במגזר הערבי והמקום שנותנת לה הסביבה לפתח קריירה, ומסרה כי "הכל תלוי בחינוך שהילדים מקבלים בבית. לכן במגזר הערבי צריכים לעודד השכלה בקרב נשים, כך שההורים יעודדו את הבנות שלהם ללכת ללמוד מקצועות פחות קונבנציונאליים כביכול לנשים. כמו כן חשוב שהאישה תינשא לבן זוג תומך, שיעודד אותה לפתח קריירה ולא רק יציב בפניה חסמים".