מספר העובדים בתעשייה הוכפל פי 5.5 מאז 1948

לקראת יום העצמאות פרסם מטה כחול לבן נתונים, מהם עולה שהיצוא התעשייתי גדל מאז קום המדינה מ-5 מיליון דולרים ל-47 מיליארד דולר; מספר מפעלי התעשייה עומד היום על 12.4 אלף


11:28 ,21.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר העובדים בתעשייה הישראלית הוכפל מאז 1948 פי כ-5.5. כך עולה מנתונים שפרסם מטה כחול לבן, הפועל במשרד הכלכלה והמשותף להתאחדות התעשיינים ולהסתדרות, לקראת יום העצמאות ה-67.

 

בשנת 1948 העסיקה התעשייה הישראלית 65 אלף עובדים, והיא מעסיקה כיום קרוב ל-400 אלף איש עובדים ישירים. מספר מפעלי התעשייה זינק מאז קום המדינה בשיעור דומה, מכ-2,300 מפעלים בשנת 1948 לכ-12.4 אלף כיום.

 

היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) גדל בתקופה האמורה בקצב מסחרר: מיצוא תעשייתי (ללא יהלומים) של כ-5 מיליוני דולרים בשנת 1948 ליצוא של כ-47 מיליארד דולר בשנה החולפת, המהווה כ- 40% ממכירות התעשייה.

 

1,024 יצרנים ישראליים מסמנים בתו "מיוצר בישראל" (לעומת 760 ב-2013). מתוכם 706 עסקים מופיעים בקטלוג אינטרנטי (לעומת 500 ב-2013). 75% מהציבור מכירים את התו (על פי סקר שנערך לאחרונה).

 

ראש מטה כחול לבן והמשנה למנכ"ל ינון אלרועי: "התעשייה כחול לבן היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ומשולבת כמעט בכל ענף. הודות ליצירתיות של התעשייה הישראלית, היזמות, החדשנות והטכנולוגיה המתקדמת, היא הפכה גם למובילה בעולם. אנו ממקדים פעילותנו במציאת שביל זהב בין המאמץ להפחית את יוקר המחייה ובין שמירה על תחרותיות וייחודיות התעשייה הישראלית. גם בשנה הקרובה נמשיך להזכיר לציבור הרחב בישראל כי בחירה במוצר ישראלי מסייעת ומעודדת את התעשייה הישראלית ואת הגדלת התעסוקה בה".

 

יו"ר מטה מיוצר בישראל בהתאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר: "חוסנה של מדינת ישראל תלוי בכלכלתה, כמעט כפי שהוא תלוי בביטחונה. כלכלה בריאה תאפשר תעסוקה הולמת ושכר הוגן לאזרחי המדינה וזמינות של מוצרים המתאימים לצרכן הישראלי, איכותיים ותחרותיים במחיר. התעשייה הישראלית, שהינה המעסיק הגדול בפריפריה ומייצאת בגאווה מוצרי דגל לעולם כולו, היא האמצעי להשגת יעדים אלו. חיזוק התעשייה על ידי בחירה ברכש מוצרים ישראליים תחזק אותה ודרכה את כל אזרחי המדינה ותוביל לשיפור המצב הכלכלי ושגשוג. אנו מבקשים כי הציבור ישקול זאת במכלול שיקוליו בעת ביצוע רכישה קטנה כגדולה".

 

מנהלת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ויו"ר מטה כחול לבן עו"ד עינב קאבלה: "העדפת תוצרת ישראלית שומרת ואף מוסיפה מקומות עבודה. ביום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל יש להמשיך ולעודד רכישת מוצר ישראלי, תוך עידוד התעשייה המקומית ועובדיה, וחיזוק חוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. ההסתדרות רואה חשיבות רבה בשימור ועידוד תעסוקה ישראלית, ואף חשיבות יתרה לכך בפריפריה. במסגרת זו אנו פועלים ונמשיך לפעול למען חיזוק התעשייה המקומית ועובדיה ולמען צמצום האבטלה תוך יצירת מקומות תעסוקה חדשים".

 

במשרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים וההסתדרות מעריכים, כי על כל עובד בתעשייה נוצרות בין שתיים עד שבע משרות ביתר ענפי המשק – בדגש על מגזר השירותים הסובב את התעשייה. שירותים אלו מספקים לתעשייה שירותי הובלה, ביטוח, קייטרינג, שירותים פיננסים ועוד.