מפיץ תוכנת ניווט מזויפת חויב לשלם פיצוי

מפיץ תוכנות מועתקות לניווט GPS חויב לשלם פיצוי בהיקף של 285 אלף שקל לחברת מפה ולחברת "ג'י.פי.אס ויותר"


00:00 ,11.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מפיץ תוכנות מועתקות לניווט GPS חויב לשלם פיצוי בהיקף של 285 אלף שקל לחברת מפה ולחברת "ג'י.פי.אס ויותר"
 
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט ניל הנדל, חייב מפיץ תוכנות לניווט GPS מועתקות לשלם פיצוי בהיקף של 285 אלף שקל לחברת מפה ולחברת "ג'י.פי.אס ויותר", המחזיקות בזכויות היוצרים על התוכנה, וזאת בנוסף לשכר טרחת עורכי הדין והוצאות המשפט של החברות.
 
מפיץ התוכנות שיווק את התוכנות הפרוצות דרך אתרי מכירות ובערוצים נוספים במשך למעלה משנה.
 
לפסק הדין, שמאמץ הסדר פשרה בין הצדדים, משמעות מיוחדת מאחר והוא ניתן כנגד אדם פרטי ולא כנגד חברה או ארגון ומהווה שלב נוסף במאבק על זכויות יוצרים בישראל. על מנת לאפשר לנתבע לעמוד בתשלומים ניאותו החברות לפרוס את התשלומים על פני חמש שנים.
 
במסגרת פסק הדין שלח הנתבע מכתב התנצלות לחברות שבו הוא מכיר בהשקעה הרבה של כספים וזמן מצד החברות בפיתוח תוכנות הניווט. הנתבע התחייב שלא לעשות שימוש כלל באף תוכנה של החברות בהמשך והתחייב לתשלום נוסף במידה והוא יעשה שימוש נוסף בתוכנות או לא יקיים את התנאים הנוספים עליהם הסכים במסגרת הפשרה.
 
מנכ"ל מפה, חזי לוי, מסר שחברת מפה השקיעה ומשקיעה שנות עבודה רבות במיפוי מדויק ומעודכן של מדינת ישראל. מדובר על מיפוי איכותי המתאים לשימוש במערכות ניווט חכמות למכשירים ניידים. מפה ושותפותיה שומרות בנחישות על זכויות היוצרים במוצרי הניווט המכילים את מאגר המידע של מפה. פריצת תוכנות והפצתן חינם או בתשלום הנם עבירה פלילית כפי שקבע השופט. יתירה מכך, גם שימוש בתוכנות פרוצות שהורדו מאתרי אינטרנט מהווה עברה על החוק.