משרד הכלכלה: 90 מיליון שקל יחולק כסיוע לחברות יצוא

תכנית ״כסף חכם״ החדשה יוצאת לדרך. במקצה ייבחנו תחילה 150 הבקשות הראשונות שיוגשו במלואן, לאחריהן ייבחנו בקשות נוספות בכפוף ליתרת התקציב. התכנית כוללת ״מסלול יצואן מתחיל״ ו״מסלול יצואן מנוסה״


09:32 ,30.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע על הכוונה לצאת במקצה תחרותי במסגרת תכנית ״כסף חכם״ החדשה, של אגף כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה. תכנית זו, תומכת ביצואנים וחברות המשווקות לחו״ל, במטרה לעודד חברות יצואניות לחדור לשווקים נוספים וכן לסייע לחברות המעוניינות לייצא, לצלוח את המשוכות הכרוכות בכך. ההרשמה למסלולי הסיוע של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה תיפתח ב-14 ביולי.

 

בשונה משנים קודמות, יפעיל השנה מינהל סחר חוץ את תכנית ״כסף חכם״ בשני מסלולי סיוע: ״מסלול יצואן מתחיל״ ו״מסלול יצואן מנוסה״. במסגרת התכנית, מקבלות חברות ישראליות סיוע בפעילויות שיווקיות בינלאומיות. עד היום נהנו מעל 1,500 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ-400 מיליון שקל.

 

התכנית תעניק העדפות שונות לחברות בבעלות אוכלוסיית מיעוטים: מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים וצ'רקסיים, וכן לחברות הממוקמות בירושלים, אילת והמועצה האזורית חבל אילות, יישובי עוטף עזה, ערד, דימונה, מצפה רמון, ירוחם, בית שמש ונפת גולן ולחברות בבעלות ובניהול נשים.

 

על מסלולי התכנית:

 

״מסלול יצואן מנוסה״ - מיועד לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון ש״ח, עם ניסיון קודם ביצוא. הסיוע מיועד לחברות המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות או לחברות המעוניינות להעמיק את פעילותן בשוק קיים באמצעות מהלך שיווקי חדש או באמצעות ״תכנית המשך״, תכנית נוספת לשוק יעד אליו החברה כבר קיבלה בעבר סיוע במסגרת התכנית.

 

הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד. במסגרת מסלול זה יינתן סיוע כספי של עד חצי מיליון ש״ח המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית, עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים.

 

״מסלול יצואן מתחיל״ - מיועד לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים, לשוק יעד אחד או לשני שוקי יעד.

הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ״ל. ניתן לקבל במסגרת מסלול זה השתתפות בהוצאות שיווקיות לחו״ל בגובה של עד 300 אלף ש״ח המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים.

 

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״תכנית הסיוע ליצואנים במודל החדש, פשוטה, יעילה יותר ופונה ליצואנים מנוסים וחדשים כאחד, ומעניקה סיוע כספי וליווי מקצועי צמוד. הסיוע יביא לחיזוק היצוא הישראלי ומאמצי השיווק של החברות הישראליות בשוקים הבינלאומיים, להגברת הצמיחה הכלכלית ולחיזוק כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית בעולם״.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ – משרד הכלכלה והתעשייה: ״תכניות הסיוע ליצואנים של מינהל סחר חוץ הוכיחו את עצמן לאורך השנים וסייעו רבות בחדירתן של חברות ישראליות לשוקי יעד, תוך גיוון תמהיל היצוא הישראלי לשווקים נוספים. מערך הנספחויות הכלכליות של מינהל סחר חוץ בעולם מסייע לחברות הזוכות באיתור שותפים עסקיים, לקוחות אסטרטגיים, משקיעים פוטנציאליים או פתרונות רגולציה שונים בשוק היעד, ובכך מגביר את הסבירות שהחברות הישראליות יצליחו לצלוח את אתגרי החדירה אל השוק. במקצה 2022 ייבחנו – בראש ובראשונה - 150 הבקשות הראשונות שיוגשו במלואן. ככל שיוותר תקציב, ייבחנו בקשות נוספות. לכן כדאי ומומלץ בחום לחברות הישראליות להקדים ולהגיש את טפסי ההגשה כמה שיותר מוקדם בכדי שאלו ייבחנו בהתאם לסדר הגעתן״.

 

לפרטים נוספים והגשת מועמדות לקרנות כלי הסיוע:   https://go.gov.il/ipf