נחתם תיקון לצו עידוד השקעות הון לאישור מעמד של איזור פיתוח א' לעיר קרית מלאכי

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, ושר האוצר, בנימין נתניהו, חתמו על תיקון לצו לעידוד השקעות הון (קביעת התחומים של אזורי פיתוח כאזורי עדיפות לאומית א'), כך שאזורי התעשייה של קרית מלאכי יצורפו לרשימת אזורי התעשייה המוגדרים כאזור פיתוח א'


00:00 ,29.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, ושר האוצר, בנימין נתניהו, חתמו על תיקון לצו לעידוד השקעות הון (קביעת התחומים של אזורי פיתוח כאזורי עדיפות לאומית א'), כך שאזורי התעשייה של קרית מלאכי יצורפו לרשימת אזורי התעשייה המוגדרים כאזור פיתוח א'.
 
לאור מצבה הכלכלי, שיעור האבטלה הגבוה וסמיכותה של קרית מלאכי לאזור עדיפות לאומית א', סבור משרד התמ"ת כי יש להגיש לעיר את הסיוע המקסימלי ומשום כך פעל שר התמ"ת לתיקון העיוות שנוצר.
 
תיקון הצו יאפשר לקרית מלאכי להנות מהטבות מוגדלות המתאפשרות על ידי החוק לעידוד השקעות הון, הן בהטבות מס והן במסלול המענקים ועל ידי כך להביא לצמיחה בפעילות התעשייתית ובשיעור התעסוקה בעיר.
 
מנהל מרכז ההשקעות ,רו"ח חזי צאיג, מציין כי בהתאם להחלטת השרים מרכז ההשקעות יקדם פרויקטים בתחום היישוב קרית מלאכי וזאת על מנת להעלות את שיעור התעסוקה במקום. מסלול התעסוקה החדש במסגרתו מסבסדת המדינה את עלות העסקת העובדים עשוי להתאים במקרה זה.
 
עוד ציין צאייג כי בשלוש השנים האחרונות אושרו במרכז ההשקעות בקשות למפעלים מאושרים בקרית מלאכי בהיקף של כ-11 מליון ₪
 
שינוי סיווג קריית מלאכי לאזור פיתוח א' ייכנס לתוקפו עם פרסום הצו ברשומות.