נשיא איגוד לשכות המסחר: "אסור לחזור על שגיאות העבר"

כתב את הדברים לשר התשתיות. התנאים המוצעים היום לייצור חשמל באמצעות גז שומרים על מונופול חברת החשמל ומונעים תחרות


00:00 ,30.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כתב את הדברים לשר התשתיות החדש. התנאים המוצעים היום לייצור חשמל באמצעות גז שומרים על מונופול חברת החשמל ומונעים תחרות
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר אל רוני בראון, שר התשתיות הלאומיות הנכנס, בדרישה שיוביל מדיניות לשימוש במקורות אנרגיה חליפיים לייצור חשמל, בכדי להבטיח תנאים תחרותיים ליצרני החשמל הפרטיים באמצעות גז טבעי.
 
"באופן מפתיע גילינו כי למרות הרפורמה במשק החשמל שמבקשת לפתוח את ייצור החשמל ליצרנים פרטיים, התחרות אינה כוללת גז טבעי, ושומרת על מונופול חברת החשמל", כתב לין לשר התשתיות.
 
בהתבסס על נתונים שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר עולה כי כיום ישנם שני ספקי גז טבעי: חברת ים טטיס (בעלת אפשריות מוגבלות), וחברת EMG. שתי החברות מספקות גז טבעי לחברת החשמל במחיר ממוצע של 2.75-2.25$ למיליון BTU, כאשר יצרני חשמל פרטיים יקבלו מחיר הגבוה בכ- 50% ממחיר חברת החשמל, מחיר שעומד על 4.25$ למיליון BTU.
 
מנתונים אלה עולה כי בתחנה בסדר גודל של 800 מגה בייט עלות הגז לחברת החשמל יעמוד על 100 מיליון דולר בשנה וליצרן פרטי העלות תעמוד על למעלה מ- 150 מיליון דולר בשנה.
 
לדברי לין, "בתנאים בלתי תחרותיים אלה לא ניתן לקיים תחרות לייצור חשמל באמצעות גז, ע"י יזמים פרטיים המבקשים להקים תחנות כוח פרטיות. על המדינה להבטיח שמחירי רכישת גז טבעי ליצור חשמל יהיו שווים לכל היצרנים בשוק, בכלל זה גם ליצרנים הפוטנציאליים".
 
"אסור לנו לחזור על שגיאות העבר ולנטוש את פיתוחם של מקורות אנרגיה חלופיים לייצור חשמל בשוק תחרותי", סיכם נשיא לשכות המסחר את פנייתו לשר התשתיות.