נשיא התאחדות התעשיינים: המשבר המשפטי משפיע גם עלינו

נשיא התאחדות התעשיינים על חקיקת הרפורמה: ״באים אליי בעלי מפעלים ואומרים שהם מתעניינים לפתוח מתקן ייצור בחו״ל, שת״פ באמירויות, מקום בפורטוגל - זה עושה לי רע כמעט כמו הפילוג בעם״


11:03 ,20.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, פתח לפני שעה קלה  את ועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים בתל אביב, כשהוא מתריע מפני ההשלכות של המשבר המשפטי על הכלכלה הישראלית. ״עד היום הצלחנו לשמור על התעשייה בישראל כסוג של מיקרוקוסמוס של דו קיום, שבו יהודים, ערבים וגם חרדים עובדים ביחד, אבל המשבר משפיע גם עלינו. יש תחושה של התפוררות. זה לא יקרה מחר, זה תהליך שלוקח זמן, אבל קשה לי להישאר אופטימי. באים אליי בעלי מפעלים ואומרים שהם מתעניינים לפתוח מתקן יצור בחו״ל, שת״פ באמירויות, מקום בפורטוגל- זה עושה לי רע כמעט כמו הפילוג בעם.

 

״אני קורא לכל הצדדים להפסיק להיאבק ולהתחיל לדבר. אבל צריך בשביל זה מנהיגים אמיתיים שיש להם אומץ. מנהיגים שמוכנים לעשות צעד אמיתי לקראת משא ומתן. אמנם הייתה אתמול הצעה לפשרה, אבל הצעה של צד אחד לפשרה - היא לא פשרה. מנהיגות צריכה אומץ לדבר. בסוף יש צד אחד ששולט ולפעמים כוחו של החזק הוא לדעת לעשות את הצעד האצילי הראשון. אני מקווה שנמצא פתרון למשבר הזה ונשמור על כוחו של העם, פשוט כי אין לנו ברירה אחרת. יש לנו מדינה אחת ואנחנו צריכים לשמור עליה״.

 

ד״ר תומר המשיך והתייחס לתקציב המדינה ואמר כי ״התקציב הזה חשוב יותר מכולם, ולשמחתנו הצלחנו להוציא ממנו מוקשים רבים כמו הניסיון לבטל רכש הגומלין, לבטל את חוק הריכוזיות שרק היה משיג את התוצאה ההפוכה ומגדיל את הריכוזיות ופוגע ביצרנים הקטנים, השארנו את חוק הרישוי משולב – חוק שהולך להוריד רגולציה ונלחמנו קשה שלא ייפול. זה הזמן גם לפרגן לעובדי משרד האוצר. פעמים רבות טוענים שהם אטומים, אבל הפעם הרגשנו שיש עם מי לדבר והם מקשיבים לנו״.