נשיא התאחדות התעשיינים: העלאת הריבית עלולה לתפקד כחרב פיפיות

נשיא התאחדות התעשיינים בתגובה על עוד העלאת ריבית: ״על הממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהפחית את מחוללי האינפלציה״


09:25 ,04.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט
בהמשך להודעת בנק ישראל הערב על העלאת הריבית במשק ב-0.25% הגיב ד״ר רון תומר על ההחלטה. משמעות ההחלטה כי הריבית במשק תעמוד כעת על 4.5%. נזכיר כי רק לפני שנה, באפריל 2022, עמדה הריבית על 0.25% בלבד. 
 
 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, ביקר את החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.25 אחוז בפעם התשיעית ברציפות, ומסר כי ״כלי הריבית אותו מפעיל בנק ישראל מיצה את עצמו. על הממשלה לעמוד בהבטחותיה, להיכנס לעובי הקורה ולהפחית את מחוללי האינפלציה. העלאות הריבית התכופות אשר מטרתן להרגיע את הביקושים ובכך להוביל להורדת מחירים, עלולות לתפקד כחרב פיפיות - עסקים אשר הוצאות המימון שלהם עלו ייאלצו כעת להעלות את אותם המחירים״.
 
כמו כן הוסיף נשיא ההתאחדות כי ״בניגוד לארה״ב ואירופה, שם האינפלציה גואה, האינפלציה הישראלית בחישוב שנתי היא מהנמוכות ביחס למדינות המפותחות. כמו כן, לפי תחזיות של גופים שונים בארץ ובעולם וגם ובנק ישראל עצמו, השיא בקצב גידול האינפלציה נותר מאחורינו ב-2022, ומעתה היא צפויה להתמתן לרמה שתאפשר יציבות מחירים, על פי יעדי בנק ישראל (1-3%). משמעות הדבר היא שככל הנראה בנק ישראל כבר עמד בהצלחה במטרתו למתן את שיעור האינפלציה״.