נשיא התאחדות התעשיינים: יוקר המחייה באחריות הממשלה

ד״ר רון תומר אמר היום בדיון בוועדת הכספים על יוקר המחייה: ״אפשר להפחית את תעריפי המע״מ, החשמל והארנונה ואני קורא לממשלת ישראל להיות קשובה למצוקת יוקר המחייה, ולפעול בכלים העומדים לרשותה להפחתת המחירים״


14:06 ,02.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר, השתתף היום בדיון בוועדת הכספים על יוקר המחייה במדינת ישראל ואמר: ״אפשר להפחית את תעריפי המע״מ, החשמל והארנונה ואני קורא לממשלת ישראל להיות קשובה למצוקת יוקר המחייה, ולפעול בכלים העומדים לרשותה להפחתת המחירים באמצעות הפחתת מחוללי יוקר מחייה אלו״.

 

״אני מצפה ומאמין כי שר האוצר ושר הכלכלה יצליחו בביטול ההתיקרות הנוכחית של החשמל. זאת התחלה טובה אבל הדרך ארוכה״. ד״ר תומר אמר בדיון שחומרי הגלם עלו לאחרונה בעשרות אחוזים וכן החשמל ב 19.1% והמים והארנונה וציין כי: ״היצרנים מצדם לא העלו מחירים עד לאחרונה. כשמסתכלים על מדד המזון של האו״ם ועל מחיר ההובלה הימית, הם לא חזרו לרמתם מלפני תקופת הקורונה״. ״לכן״, הוסיף ד״ר תומר, ״על הממשלה לשמר תעשיית מזון מקומית ולהוזיל את יוקר הייצור באמצעות טיפול בחשמל, בארנונה, מעבר לסבסוד ישיר לחקלאים והעלאת הפריון במשק. גם המע״מ על המזון באירופה נמוך משמעותית מ-17% שנהוג בישראל והתשומות גבוהות, ולכן, אם נטפל בתשומות ונעלה את הפריון - ישראל תהיה תלויה רק בעצמה״.