סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים: עלה כוחן של הרשתות הגדולות המאורגנות

אברהם קרינגל: עלה כוחן של הרשתות הגדולות המאורגנות - 52.2% מכח הקניה של מזון מופנה אליהן; משקי בית מבצעים את קניותיהם ב-3.1 נקודות מכירה בממוצע.


00:00 ,17.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אברהם קרינגל: עלה כוחן של הרשתות הגדולות המאורגנות - 52.2% מכח הקניה של מזון מופנה אליהן; משקי בית מבצעים את קניותיהם ב-3.1 נקודות מכירה בממוצע.
 
עלה כוחן של הרשתות הגדולות המאורגנות - 52.2% מכח הקניה של מזון מופנה כיום אליהן, לעומת 50.8% בסקר הקודם, שנערך בחודש אוגוסט 2004. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, על סמך סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בנושא התפלגות ההוצאה על מזון לפי סוגי נקודות מכירה.
 
עוד עולה מהסקר, כי בתוך כך – עלה כוחם של הסופרים הענקיים - מושכים 24.7% מכח הקניה של מזון, לעומת 23.1% בסקר הקודם; הסופרים הגדולים התחזקו במעט, מושכים 14.6% מכח הקניה של מזון, לעומת 14.2% בסקר הקודם; עלה כוחם של  הסופרים הבינוניים - מושכים 4.2% מכח הקניה, לעומת 3.9% בסקר הקודם;  הסופרים השכונתיים של הרשתות התחזקו במעט, מושכים 2.9% מכח הקניה, לעומת 2.6% בסקר הקודם, ואילו הסופרים החרדיים של הרשתות נחלשו - מושכים 5.8% מכח הקניה של מזון, לעומת 7% בסקר הקודם.
 
קרינגל מציין, כי מהסקר של איגוד המזון בהתאחות התעשיינים שנערך באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה מתברר כי 2.7% מכח הקניה של מזון הופנה לצרכניות החרדיות בהשוואה ל-2.5% בסקר הקודם; הסופרים המקומיים הזולים (הפרטיים) נחלשו – הופנה אליהן 9.4% מכח הקניה, לעומת 10.4% בסקר הקודם; הסופרים הרוסיים שומרים על יציבות, מושכים 3.1% מכח הקניה לעומת 3.3% בסקר הקודם; גם הצרכניות הרוסיות שומרים על יציבות, מושכים 2.1% מכח הקניה, לעומת 2.3% בסקר הקודם.
 
כוח הקניה במכולות ובמינימרקטים התחזק - מושכים 16.8% מכח הקניה, לעומת 15.1% בסקר הקודם; ירד כוחן של השווקים הפתוחים - מושכים 8.9%, בהשוואה ל-9.6% בסקר הקודם; חנויות המפעל נחלשות, מושכות 4.8% מכח הקניה של מזון, זאת בהשוואה ל-5.9% בסקר הקודם.
 
קרינגל מציין, כי מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, מתברר כי משקי הבית בישראל עורכים את קניותיהם ב-3.1 נקודות מכירה בממוצע, לעומת 3.2 נקודות מכירה בסקר הקודם, (שומרים על יציבות). עוד עולה, כי 21% ממשקי הבית עורכים את קניותיהם בחנות אחת בלבד, לעומת כ-13% בסקר הקודם.
יו"ר ועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה בינונית ומעלה – 43%, בהשוואה ל-24% בקרב בעלי ההכנסה הנמוכה.
 
שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה – 13%, לעומת בעלי ההכנסה הגבוהה יותר - 4% - 6%.
 
קרינגל מדגיש, כי הדתיים והחרדים קונים בסופרים למיניהם בשיעורים נמוכים יותר בהשוואה לכלל האוכלוסיה, וקונים יותר בסופרים ובצרכניות החרדיות