הסקר מראה כי קיים גידול של 17% ברכישת מזון לתינוקות מתוצרת הארץ לעומת הרכישות לפני 4 שנים. קיים גידול גם בתחום הקפה והתה, הגבינות ומוצרי החלב ואפילו בתחום המשקאות החריפים
81% ממשקי הבית רוכשים מזון לתינוקות מתוצרת הארץ, מדובר בגידול של 17% לעומת הרכישות לפני 4 שנים (69%). כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה האיגוד. כ-10% קונים מזון לתינוקות תוצרת חוץ וכ-3% קונים גם וגם.
מהסקר מתברר עוד כי 95% ממשקי הבית רוכשים מוצרי חלב וגבינות מתוצרת כחול לבן, זאת בהשוואה ל-93% לפני 4 שנים, 0.4% בלבד רוכשים מוצרי חלב וגבינות מתוצרת חוץ, כ-4% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
עוד מתברר מהסקר כי כ-94% מהציבור מעדיף לרכוש משקאות קלים מתוצרת כחול-לבן, זאת בהשוואה ל-84% שהעדיפו כך לפני 4 שנים. 2.3% רוכשים משקאות קלים תוצרת חוץ, 1.5% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
עוד מתברר כי 93% מעדיפים לקנות ירקות קפואים מתוצרת הארץ, זאת בדומה ל-2002, כ-2% בלבד קונים ירקות קפואים מתוצרת חוץ, אחוז דומה קונה גם וגם.
90% מהציבור בישראל קונה מוצרי בשר מעובד מתוצרת הארץ - זאת לעומת 93% לפני 4 שנים 2% קונים בשר מעובד מתוצרת חוץ, כ-3% "גם וגם". כ-86% ממשקי הבית רוכשים שימורי פירות וירקות מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה לכ-76% לפני 4 שנים. כ-5% ממשקי הבית קונים שימורי פירות וירקות מתוצרת חוץ, 4% קונים "גם וגם".
כ-67% קונים בירה מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה ל-60% לפני 4 שנים, כ-19% קונים בירה מתוצרת חוץ, 10% קונים "גם וגם".
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, כי 76% ממשקי הבית קונים דברי מתיקה מתוצרת כחול-לבן, זאת לעומת 65% לפני 4 שנים, כ-7% קונים דברי מתיקה מתוצרת חוץ, כ-15% קונים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
כן מתברר כי כ-88% ממשקי הבית בישראל קונים גלידות ושלגונים מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה לכ-83% לפני 4 שנים, כ-4% קונים מתוצרת חוץ, כ-6% קונים גם וגם.
כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי כ-81% ממשקי הבית קונים יינות מתוצרת כחול-לבן, זאת בהשוואה לכ-78% לפני 4 שנים כ-7% קונים יינות מתוצרת חוץ וכ-9% קונים יינות גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
92% מהציבור קונה שמן זית מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה ל-84% לפני 4 שנים; כ-3% קונים שמן זית מתוצרת חוץ וכ-2% קונים "גם וגם".
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי 79% ממשקי הבית בישראל קונים תה וקפה מתוצרת הארץ, זאת לעומת 70% לפני 4 שנים, 11% קונים תה וקפה מתוצרת חוץ ו-9% קונים "גם וגם".
יו"ר ועדת השיווק בהתאחדות התעשיינים מציין, כי 91% ממשקי הבית בישראל קונים מרקים מתוצרת הארץ, זאת בהשוואה ל-86% לפני 4 שנים, כ-4% קונים מרקים מתוצרת חוץ ואחוז דומה קונה "גם וגם".
בקטגוריות החטיפים - מעדיפים 94% מהציבור חטיפים מתוצרת כחול-לבן, כ-2% בלבד קונים חטיפים מתוצרת חוץ, כ-3% קונים "גם וגם".
קרינגל מציין, כי לראשונה - מרבית הציבור בארץ מעדיף משקאות חריפים מתוצרת ישראלית - 54% כיום, לעומת 36% לפני 4 שנים. 34% קונים תוצרת חוץ ו-8% גם וגם.