עיני וברוש יפתחו במו"מ להסכם קיבוצי כללי

יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים יפתחו במו"מ במטרה להגיע להסכם מסגרת חדש. המו"מ יתחיל בחתימה על הסכם הקובע את הסדרת יחסי העבודה במשק בדרך של הידברות


00:00 ,07.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים יפתחו במו"מ במטרה להגיע להסכם מסגרת חדש. המו"מ יתחיל בחתימה על הסכם הקובע את הסדרת יחסי העבודה במשק בדרך של הידברות
 
מחר ייפתח מו"מ היסטורי בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, במטרה להגיע להסכם מסגרת חדש שישפר את תנאי ההעסקה במשק ויתאים את יחסי העבודה לשנות האלפיים. זאת, לאחר 11 שנה מהיום שנחתם הסכם המסגרת האחרון. מטרת הצדדים היא להרחיב באמצעות צו הרחבה את הוראות הסכם המסגרת החדש שייחתם, על כל העובדים והמעסיקים במגזר העסקי.
 
המו"מ ייפתח בבית התעשיינים בתל אביב וישתתפו בו חברי נשיאות לשכת התיאום בהם אהרון כהן, נשיא התאחדות הקבלנים, אבי אלה, נשיא התאחדות בתי המלון, זאב וינר, נשיא לה"ב; יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה הזעירה.
 
קודם פתיחת המו"מ יחתמו עיני וברוש על הסכם בין ההסתדרות לבין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, הקובע לראשונה את הסדרת יחסי העבודה במשק בדרך של הידברות, משא ומתן וחתימה על הסכמים קיבוציים – ולא בחקיקה. הסכם זה ייתר את הצורך ביוזמות חקיקה חד צדדיות.
 
בין שאר הנושאים שיעלו במהלך המו"מ: חתימה על הסכמי מסגרת והרחבתם לכלל המשק, חידוש הסכמים קיבוציים כלליים, הסכם פנסיה כללי במשק, טיפול בנושא ביטוח דמי מחלה, הכשרות מקצועיות של עובדים, לרבות נוער עובד וסטודנטים, חתימה על הסכם קיבוצי כללי – דמי הבראה, טיפול בשינויים מבניים במשק ויישומם, הקמת מוסד ליישוב חילוקי דעות – גישור ובוררות, בטיחות ובריאות עובדים במקומות עבודה.
 
עיני אמר היום כי "לשכת התיאום ככלל והתאחדות התעשיינים בפרט היא הגוף המוביל המרכזי והמשפיע בכלכלה הישראלית בכלל ובמערכת יחסי העבודה בפרט, ושותף עמו ניתן להגיע להסכמים המעצבים את מערכת יחסי העבודה במשק". עיני מזכיר כי כל השנים היתה זו התאחדות התעשיינים שהובילה את המו"מ עם ההסתדרות. כמו כן הובילה את המו"מ עם ההסתדרות כמו גם בכל הנושאים החדשניים. ברוש ועיני הביעו את בטחונם כי המו"מ יסתיים בהצלחה לטובת שני הצדדים ויוביל לחתימה על הסכמים לכלל המגזר העסקי.