קורס הנספחים המסחריים של התמ"ת יצא לדרך

השר בן אליעזר: יחידת סחר החוץ היא היהלום שבכתר שבשירות הציבורי; לייצוא הישראלי ערך מוסף גם מעבר לתרומה הכלכלית. בקרוס משתתפי תריסר צוערים שנבחרו מתוך אלף מועמדים


00:00 ,25.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר: יחידת סחר החוץ היא היהלום שבכתר שבשירות הציבורי; לייצוא הישראלי ערך מוסף גם מעבר לתרומה הכלכלית. בקרוס משתתפי תריסר צוערים שנבחרו מתוך אלף מועמדים
 
השבוע נפתח קורס הצוערים ה-18 של מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ומשתתפים בו 12 צוערים שנבחרו מתוך כ-1,000 מועמדים. הם נבחרו לאחר מיון קפדני שכלל בחינות בכתב, מרכזי הערכה וראיון אישי, כל זאת כדי לבחור מביניהם את הטובים והמתאימים ביותר לשירות. מחזור הצוערים הקודם סיים לפני כשנתיים את הקורס, ובוגריו מתחילים בקיץ זה לצאת לשליחויות במדינות היעד.
 
בין המשתתפים בקורס חמש נשים, חמישה בעלי תואר במנהל עסקים, ארבעה בעלי תואר במשפטים, שלושה מהנדסים, מורה ומחנך וכן בוגר לימודי דיפלומטיה. כמו כן בין הצוערים דוברי שפות רבות – אנגלית, צרפתית, ספרדית, דנית, מנדרינית, רוסית, גרמנית, איטלקית ופורטוגזית.
 
הקורס יכלול פרקים בהכרת המשק הישראלי ומאפייניו, שיווק בחו"ל, משיכת השקעות זרות לארץ, מדיניות סחר החוץ של ישראל ומאפייני המו"פ והטכנולוגיה בישראל כמנוף לפיתוח היצוא ולהגברת הצמיחה במשק הישראלי .
 
השר בן אליעזר אמר כי "מינהל סחר חוץ מאגד בתוכו כוח אדם מהאיכותי ביותר שקיים בסקטור הציבורי - ואני מעז להגיד שהיחידה הזו מהווה את היהלום שבכתר שבשירות הציבורי בישראל".
 
השר הוסיף כי "הקורס אותו תעברו נבנה בקפידה והושקעו בו מאמצים ומשאבים רבים. הקורס אמור להעניק לכם בסיס תיאורטי ומקצועי רחב שיסייע לכם בכניסה לתפקיד החדש. שמחתי לגלות כי הרכב הקורס הנוכחי הינו רבגוני וכולל אנשים הבאים ממגוון תחומי עיסוק ומקומות שונים בשדרה החברתית בישראל".
 
"אנו חיים בעולם בו גלובליזציה היא מילת מפתח. דבר זה מחייב את מדינת ישראל לפעול באופן מתמיד כדי להתאים עצמה לדינאמיות ולאופי המורכב של המסחר הבין לאומי. מנהל סחר חוץ מהווה שחקן מפתח בהשתלבותה של ישראל בתוך הכלכלה העולמית ואתם תהיו אלו אשר תובילו את הנושא בעתיד הקרוב".
 
השר בן אליעזר הדגיש כי "לייצוא הישראלי ערך מוסף גם מעבר לתרומה הכלכלית. לעיתים קרובות קשרי המסחר בין מדינות חוצים את האינטרס הכלכלי ומהווים מדד וערובה לעוצמת ואיכות הקשר שבין מדינות. כמוכן, הייצוא מהווה חלון דרכו ארצות רבות בעולם יכולות להיחשף לתעשייה הישראלית, לחדשנות ולהון האנושי שלנו ודרך זאת להתוודע לחברה הישראלית ולכל הדברים הנפלאים שקורים פה בארצנו הקטנה".
 
מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת בועז הירש מציין כי האיכות של האנשים אשר מגיעים למינהל לסחר חוץ הם ברמה הגבוהה ביותר וכי המינהל מהווה את חוד החנית של המשרד. הירש ציין עוד כי בקורס ייחשפו הצוערים למסלול המרתק שמציע המינהל לסחר חוץ ולכובד האתגרים אשר מערך הנספחים המסחריים מתמודד עימם היום.