רמזי גבאי: בארץ מפטרים אלפי עובדים וצה"ל רוכש כ-80 אלף זוגות תחתונים מסין

האבסורד חוגג - בשעה שבארץ מפטרים אלפי עובדים, תוך גידול מתמיד באבטלה, רכש לאחרונה צה"ל מסין כ-80 אלף זוגות תחתונים. כך גילה, רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל


00:00 ,26.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
האבסורד חוגג - בשעה שבארץ מפטרים אלפי עובדים, תוך גידול מתמיד באבטלה, רכש לאחרונה צה"ל מסין כ-80 אלף זוגות תחתונים. כך גילה, רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל.

רמזי מציין, כי בכך "תרם" צה"ל 4,500 שעות עבודה לעובדים הסינים.

יו"ר איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים מדגיש, כי אין זו פעם ראשונה בה נוקט צה"ל במדיניות מקוממת זו. שכן רק לפני כ-3 שנים רכש צה"ל בארה"ב את מדי צה"ל החדשים למשרתי הקבע. מדובר היה ב-450 אלף פריטים בהיקף של כ-8 מליון ש"ח, ללא מכרז, במחיר שהיה גבוה בכ-45% מזה שהוצע בארץ.

רמזי טוען, כי לא יעלה על הדעת שצבא הגנה לישראל – צבא העם המתוקצב מכספי הציבור, לא ידאג לאזרחי המדינה. אם צה"ל רוצה ל"חסוך" בכספים, אולי כדאי לו לייבא גם חיילים מסין.

רמזי קורא לשר הביטחון ולרמטכ"ל להורות לצה"ל להפסיק מדיניות מקוממת זו לאלתר.

הוא מציין, כי מתחילת השנה חלה ירידה של עשרות אחוזים, הן בהזמנות של משהב"ט מהמפעלים בתחום הטקסטיל הכבד, (אוהלים, תרמילים, אפודים, חגורים, אחסנה יבשה וכד') והן בהזמנות מהמפעלים בתחום הטקסטיל הקל, (מדים, בגדי עבודה, הלבשה תחתונה, גרביים ועוד). דבר שיגרום לפיטוריהם של עשרות עובדי טקסטיל נוספים, בעיקר בפריפריה.