שר התמ"ת פועל לעידוד רכש כחול לבן

השר בן אליעזר פנה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות "כחול לבן"


00:00 ,03.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר פנה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות "כחול לבן"
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר פנה בימים אלה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות "כחול לבן".
 
השר בן אליעזר כותב בפנייתו כי "כשר התמ"ת, משימתי העיקרית בימים אלו הנה בלימת האבטלה ויצירת מקומות עבודה נוספים. כחלק ממהלך זה משרדי עמל בימים אלו על הקמתו של 'מטה כחול לבן' אשר מטרתו תהא לעודד את הציבור לרכוש מוצרים מתוצרת הארץ, כאשר המסר המרכזי הנו שקניית תוצרת הארץ מייצרת מקומות עבודה נוספים ועוזרת לתושבי ישראל".
 
השר בן אליעזר הוסיף כי "לטעמי, עלינו כשרים בממשלת ישראל, חלה החובה לעודד רכישת תוצרת הארץ בלי קשר למדיניות או קמפיין זה או אחר. בהיותי שר ביטחון הובלתי מדיניות זו והעדפתי את תוצרת הארץ על פני מחירים זולים יותר, על מנת לתת פרנסה לתושבי הארץ".
 
למרות העלות הגבוהה יותר בראייה מערכתית כוללת, הוסיף השר בן אליעזר, עת שאנחנו מעדיפים את תוצרת הארץ על פני תוצרת חוץ אנו חוסכים את כספי הציבור, למרות העלות הגבוהה יותר אותה אנו משלמים בטווח הקצר. 
 
יש לציין כי השר כתב את הדברים בעקבות פניית יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה, רמזי גבאי, על מכרז לרכישת מדי אסירים בסין.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי לפני כשלושה חודשים הקים שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר מטה "כחול לבן" במשרדו, בראשות צביה דורי. תפקיד המטה לעודד ולהעלות מודעות לחשיבות שבהעדפת מוצרים מתוצרת מקומית, במיוחד על רקע המיתון הכלכלי במשק.
 
עוד נמסר כי הצוות פועל במספר ערוצים, ביניהם דרכים לטיפול בתלונות על אפליית תוצרת הארץ במכרזים, העדפת תוצרת הארץ באמצעות חקיקה, רתימת משרדי הממשלה, התעשיינים והעובדים למהלך ופעילויות חינוכיות בבתי ספר, תנועות נוער ומועצות תלמידים וכן יציאה בקמפיין תקשורתי בעניין.