הגורמים לגידול הצפוי במספר הטיסות: אישורים שניתנו להפעלת טיסות סדירות וכן הוספת תדירויות של מספר חברות זרות
גידול של כ-11% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות צפוי במהלך עונת החורף שהחלה ב-25 לאוקטובר 2009. כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית שפורסמו היום לקראת "כנס התעופה האזרחית בישראל" שיתקיים מחר בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
בכנס שיעסוק בנושא הליברליזציה ו"השמים הפתוחים" בתעופה ישתתפו בין השאר מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, יו"ר פאנל חברות התעופה, אבי פרידמן, סמנכ"ל מסחר בחברת אל על, אלי כהן, ומנכ"ל משרד התחבורה לשעבר, גדעון סיטרמן.
כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, מסר כי אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת המושבים הוא האישורים שניתנו להפעלת טיסות סדירות לשש חברות תעופה זרות נוספות שלא הפעילו עד כה טיסות סדירות לישראל וממנה, בעונת החורף הקודמת. מדובר בחברות איזי ג'ט ו-Jet 2 הבריטיות, US airways, חברת Air Berlin הגרמנית ושתי חברות נוספות מרוסיה.
גורם נוסף לגידול הצפוי בתדירויות ובקיבולת של חברות התעופה הוא הוספת תדירויות לישראל וממנה של מספר חברות תעופה זרות. החברה הזרה שתגדיל באופן משמעותי ביותר את תדירות הטיסות שלה היא החברה הבריטית BMI שהחלה להפעיל שתי טיסות יומיות בקו תל אביב – לונדון בעונת הקיץ 2009.
גם תוכנית הטיסות של החברות לופטהנזה ואליטליה מצביעות על גידול משמעותי בתדירויות הטיסות ובקיבולת המושבים, בהשוואה לעונת החורף הקודמת. שלוש חברות צפויות לצמצם את תדירויות וקיבולת המושבים: חברת דלתא שתפחית את פעילותה בקו אטלנטה - תל אביב, והחברות אירוסוויט הרוסית ו-CSA הצ'כית שתפחתנה את פעילותן בקווים תל אביב - קייב ותל אביב - פראג.
תוכנית הטיסות של חברת אל על לעונת החורף הנוכחית מגלה כי מספר טיסות הנוסעים לישראל וממנה צפוי לגדול בשיעור של 8% בהשוואה למספר הטיסות שהופעלו על ידי החברה במהלך עונת החורף הקודמת. לוח הטיסות של חברת אל על מצביע על הגדלת תדירויות משמעותית לבריטניה ולמספר יעדים נוספים באירופה. תוכנית הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברת ארקיע כוללת 18 טיסות שבועיות ואילו של חברת ישראייר 10 טיסות שבועיות.
הגידול במספר החברות המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה התאפשר בעקבות שיחות תעופה בילטראליות שנערכו במהלך שלוש השנים האחרונות עם מספר מדינות. במהלך השיחות באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמוביל משרד התחבורה והכוללת גידול משמעותי במספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה.
שיחות תעופה שנערכו לאחרונה עם מספר מדינות וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003 שהגביל מינוי מובילים ישראלים בקווים שחברת אל על מפעילה אפשרו לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קווים בינלאומיים. מדובר בין השאר בקווים תל אביב - פריז, תל אביב - ברצלונה ותל אביב - מינכן המופעלים על ידי ארקיע והקווים תל אביב - רומא, תל אביב - מילנו ותל אביב - ברלין המופעלים על ידי ישראייר. יצוין כי חברת ארקיע מתכננת להפעיל טיסות סדירות בקו תל אביב – קייב במהלך חודש נובמבר.
תחזית חורף: גידול של 11% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות
הגורמים לגידול הצפוי במספר הטיסות: אישורים שניתנו להפעלת טיסות סדירות וכן הוספת תדירויות של מספר חברות זרות
00:00 ,10.11.2009
עשוי לעניין אותך
09.11.2009
ישראלים במרתון ניו יורק
09.11.2009
גירעון הממשלה - 24.6 מיליארד שקל מתחילת השנה
09.11.2009
בג"ץ דחה את עתירת איגוד לשכות המסחר נגד שירותי עמילות המכס של דואר ישראל
09.11.2009
פורסמו מכרזים להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע
08.11.2009
נציג ישראל ישמש כיו"ר 'תהליך קימברלי'
08.11.2009
הנגיד פישר בצפון: המשק בישראל לא יצמח בשנה הנוכחית