פורסמו מכרזים להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע

שר התחבורה: מדובר בבשורה חשובה שתשנה את המציאות של תושבי הדרום ותרחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים. עלותו הכוללת של הפרויקט: 2 מיליארד שקל


00:00 ,09.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה: מדובר בבשורה חשובה שתשנה את המציאות של תושבי הדרום ותרחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים. עלותו הכוללת של הפרויקט: 2 מיליארד שקל
 
רכבת ישראל פרסמה היום (יום שני) את המכרזים הראשונים להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. שר התחבורה ציין כי המכרזים שפורסמו כוללים ביצוע עבודות תשתית וגשרים מעל מסילת הרכבת, בקטעים שבין יד מרדכי לנתיבות בעלות של כ-400 מיליון שקל.
 
השר כץ ציין כי פרסום המכרזים התאפשר בעקבות הסכם שנחתם בסוף השבוע שעבר בין משרד התחבורה, רכבת ישראל ומשרד האוצר להקמת קו רכבת בין אשקלון ובאר שבע.
 
השר כץ הנחה את רכבת ישראל לקצר את לוח הזמנים להקמת הקו ולהשלימו במהירות האפשרית. על פי התכנון ייסלל קו רכבת חדש בין אשקלון לנתיבות ובין נתיבות לבאר שבע, באורך של 60 קילומטרים. העלות הכוללת של הקמת הקו נאמדת בכשני מיליארד שקלים.
 
העבודות בקטע שבין יד מרדכי לנתיבות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל שקמה ונחל בוהו והכנת תשתית למסילה כפולה, בתוואי החדש של מסילת הרכבת אשקלון – באר שבע. כמו כן כולל המכרז ביצוע עבודות תשתית למסילה כפולה, בתוואי החדש של מסילת הרכבת בקטע שבין יד מרדכי לנתיבות.
 
שר התחבורה מסר כי במהלך השבועות הקרובים יתפרסמו מכרזים נוספים לביצוע עבודות תשתית בקטעים נוספים של תוואי המסילה. לדבריו, העבודות להקמת הקו צפויות להסתיים תוך כשלוש שנים. הוא הוסיף כי הרכבת תשמש גם להובלת מטענים.
 
שר התחבורה ציין כי מדובר בבשורה חשובה לתושבי הדרום שתשנה את פני המציאות של תושבי הדרום. "קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע יאפשר לאלפי נוסעים להגיע מידי יום במהירות ובנוחות לבאר שבע ותל אביב וירחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים", הוסיף כץ.