במשרד התחבורה הוחלט על שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה
ליברמן במהלך סיור בתוואי הרכבת לדימונה: בעוד שנה ניתן יהיה להגיע מתל אביב לדימונה תוך שעה ו- 40 דקות בלבד
00:00 ,19.02.2004
ליברמן במהלך סיור בתוואי הרכבת לדימונה: בעוד שנה ניתן יהיה להגיע מתל אביב לדימונה תוך שעה ו- 40 דקות בלבד
החל מינואר 2005 יוכלו תושבי דימונה להגיע לתל אביב ברכבת בתוך שעה ו- 40 דקות בלבד. כך הודיע שר התחבורה, אביגדור ליברמן, במהלך סיור שערך אתמול (יום ד') בתוואי הרכבת המתוכנן בין באר שבע לדימונה .
ליברמן ציין כי במסגרת שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה, יוסט תוואי הרכבת הקיים במספר קטעים של המסילה ,באורך כולל של שלושה קילומטרים. מסילה זו משמשת כיום להובלת מטענים בלבד. עלות הפרוייקט מסתכמת בכ- 180 מיליון שקל.
שר התחבורה ביקר גם בתחנת הרכבת החדשה ההולכת ומוקמת בכניסה לדימונה ואמר כי רכבת ישראל מבצעת כיום פרוייקטים מסילתיים בדרום הארץ ובנגב בהיקף של יותר מ- 3 מיליארד שקלים.
ליברמן מסר כי במהלך חודש אפריל 2004 יוחל בעבודות להכפלת מסילת הברזל מלוד לבאר שבע ,בהשקעה של כמליארד שקל. העבודות להכפלת הקו צפויות להסתיים במהלך שנת .2007 עם סיום העבודות ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב ל- 45 דקות בלבד ואת משך הנסיעה מתל אביב לדימונה לשעה ו- 20 דקות בלבד.
שר התחבורה הוסיף כי במחצית הראשונה של שנת 2008 יושלם גם קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע והוא יחובר לרשת הרכבות הארצית .משך הנסיעה מאשקלון לתל אביב יהיה 41 דקות בלבד. חלק מקו הרכבת אשקלון – באר שבע יעבור דרך אופקים ,שדרות ונתיבות. משך הנסיעה מאופקים לתל אביב יהיה 70 דקות ,נתיבות-תל אביב 55 דקות בלבד ומשדרות לתל אביב תארך הנסיעה 63 דקות בלבד.
ליברמן ציין כי משרד התחבורה ישקיע בשנת 2004 יותר מ- 3.5 מיליארד שקלים, בתשתית המסילתית בכל חלקי הארץ, לעומת 1.3 מיליארד שקלים בשנת2003. לדבריו, יש חשיבות רבה להמשך ההשקעות הגדולות ברכבת ישראל, דוגמת הרכבת לבאר שבע.
"פיתוח מסילתי בדרום הארץ יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ ויאפשר לתושבי הדרום להגיע במהירות למטרופולין תל אביב", אמר ליברמן.
החל מינואר 2005 יוכלו תושבי דימונה להגיע לתל אביב ברכבת בתוך שעה ו- 40 דקות בלבד. כך הודיע שר התחבורה, אביגדור ליברמן, במהלך סיור שערך אתמול (יום ד') בתוואי הרכבת המתוכנן בין באר שבע לדימונה .
ליברמן ציין כי במסגרת שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה, יוסט תוואי הרכבת הקיים במספר קטעים של המסילה ,באורך כולל של שלושה קילומטרים. מסילה זו משמשת כיום להובלת מטענים בלבד. עלות הפרוייקט מסתכמת בכ- 180 מיליון שקל.
שר התחבורה ביקר גם בתחנת הרכבת החדשה ההולכת ומוקמת בכניסה לדימונה ואמר כי רכבת ישראל מבצעת כיום פרוייקטים מסילתיים בדרום הארץ ובנגב בהיקף של יותר מ- 3 מיליארד שקלים.
ליברמן מסר כי במהלך חודש אפריל 2004 יוחל בעבודות להכפלת מסילת הברזל מלוד לבאר שבע ,בהשקעה של כמליארד שקל. העבודות להכפלת הקו צפויות להסתיים במהלך שנת .2007 עם סיום העבודות ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב ל- 45 דקות בלבד ואת משך הנסיעה מתל אביב לדימונה לשעה ו- 20 דקות בלבד.
שר התחבורה הוסיף כי במחצית הראשונה של שנת 2008 יושלם גם קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע והוא יחובר לרשת הרכבות הארצית .משך הנסיעה מאשקלון לתל אביב יהיה 41 דקות בלבד. חלק מקו הרכבת אשקלון – באר שבע יעבור דרך אופקים ,שדרות ונתיבות. משך הנסיעה מאופקים לתל אביב יהיה 70 דקות ,נתיבות-תל אביב 55 דקות בלבד ומשדרות לתל אביב תארך הנסיעה 63 דקות בלבד.
ליברמן ציין כי משרד התחבורה ישקיע בשנת 2004 יותר מ- 3.5 מיליארד שקלים, בתשתית המסילתית בכל חלקי הארץ, לעומת 1.3 מיליארד שקלים בשנת2003. לדבריו, יש חשיבות רבה להמשך ההשקעות הגדולות ברכבת ישראל, דוגמת הרכבת לבאר שבע.
"פיתוח מסילתי בדרום הארץ יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ ויאפשר לתושבי הדרום להגיע במהירות למטרופולין תל אביב", אמר ליברמן.
עשוי לעניין אותך
18.02.2004
אייל מלמוד: השינויים המבניים שהאוצר מנסה להחיל בנמלים לא יובילו לתחרות אמיתית
18.02.2004
פריץ קומפניס ישראל טיפלה בפרויקט מורכב לשינוע אווירי של 10 משאיות לכיבוי אש
18.02.2004
בינואר חלה עליה ביצוא לארה"ב, אסיה ומדינות האיחוד האירופי
18.02.2004
מח' הנה"ח של "TNT-ישראל" זכתה במקום השני בתחרות עולמית של סניפי הקונצרן ברחבי העולם
17.02.2004
ליברמן :המכרז הראשון לקו הרכבת המהיר ירושלים - ת"א יפורסם בחודש הבא
17.02.2004
אוריאל לין: הממשלה צריכה לעשות צעד נוסף ולקדם חקיקה בנושא הגבלת זכות השביתה