יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי חתם על הסכם קיבוצי ענפי חדש בענף התובלה מול התאחדות בעלי מפעלי התובלה. במסגרת ההסכם נקבעה טבלת שכר חדשה לנהגים, המשווה את שכר הבסיס לשכר המינימום.
מדובר בהסכם זמני, בתוקף עד לסוף חודש אוגוסט השנה, כאשר בתום התקופה ייפתח המשא ומתן מחדש על תנאי העסקתם של נהגי ההובלה.
ההסכם יחול על אלפי נהגים שמעסיקיהם חברים בהתאחדות בעלי מפעלי התובלה. ההסתדרות והמעסיקים יגישו את ההסכם לשר התמ"ת, בבקשה למתן צו הרחבה, כך שכל הנהגים בענף ההובלה יוכלו ליהנות מתנאיו.
במסגרת ההסכם נקבעה טבלת שכר חדשה לנהגים, שקובעת כי שכר הבסיס ההתחלתי, בשנת עבודתו הראשונה של הנהג, יהיה שכר מינימום.
עד כה שכר הבסיס היה נמוך משכר המינימום והנהגים היו מקבלים אבטחת הכנסה. במצב זה היו הנהגים נפגעים, משום שתוספות שכר ותוספות אחרות רבות, היו נבלעות ברכיב השלמת ההכנסה.
בנוסף תינתן תוספת של 0.5% לכל שנת ותק ותוספת של 288 שקל בחודש לכל נהג בעל וותק של שש שנות עבודה. התוספת תיחשב לצורך החישובים הפנסיוניים. כן תוענק לנהגים תוספת א.ש.ל של 50 שקל בכל יום עבודה, ללא קשר למספר שעות העבודה. הא.ש.ל יוצמד למדד המחירים לצרכן.
בנוסף, נהגים יוכלו לגרור ותק מקצועי של עד שמונה שנים מחברה לחברה.
אדרי: "מדובר בהסכם חשוב, שכן זו הפעם הראשונה שבה התגברנו על נושא אבטחת ההכנסה שהעיק על נהגים רבים, שגם אם קיבלו תוספות שכר, לא נהנו מכל התוספות בפועל. אני מקווה שבתום חצי שנת ההסכם נוכל להגיע להסכם נוסף, שישפר עוד יותר את תנאי העסקתם של הנהגים".