בסוף החודש תקבע ההסתדרות האם יוכרז סכסוך עבודה בצים

ועד עובדי החברה פנה להסתדרות במרחב חיפה בבקשה להכריז על סכסוך. הטענות: אי קיום הסכמים, פיטורי עובדים והוצאתם לפנסיה בניגוד לרצונם


00:00 ,23.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לקראת סוף החודש אמורה להתכנס מזכירות ההסתדרות במרחב חיפה, בכדי להחליט הנאם לאשר את בקשת ועד עובדי צים להכריז על סכסך עבודה.

בנוסף בכוונת הוועד לפנות במקביל גם לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בנוגע ל"תביעות משפטיות על אי קיום הסכמים", כפי שאמר סגן יו"ר ועד העובדים כרמי לוי.

בין הנושאים שבמחלוקת בין העובדים לבין ההנהלה עומדים פיטורי עובדים וכן הוצאת עובדים לפנסיה מוקדמת, שלא בהסכמתם (לוי ציין שלוועד לא ידוע על איזה מספר של עובדים מדובר); הודעת ההנהלה, שבמשכורת הקרובה לא יקבלו העובדים את תוספות הוותק וגם לא תוספות שכר, כפי שהוסכם בהסכם שנחתם בין הצדדים ב-2011; והעברת חלק מהפעילות של צים לחו"ל, דבר אותו רואים העובדים כפגיעה ברמת התעסוקה שלהם".

מצים נמסר בתגובה: "המשבר העולמי הוא ארוך והשפעתו על ענף הספנות דרמטית. צים אינה חריגה בענף ונמצאת בתהליך התייעלות החל מ-2010. החברה התייעלה בכל מרכיבי ההוצאה התפעוליים וצמצמה את כוח האדם במשרדיה בחו"ל, אך עד כה נמנעה מפגיעה בעובדים בארץ עד כמה שניתן. אולם, התמשכות המשבר אינה מותירה אפשרות אחרת ומחייבת, כמוצא אחרון, לצמצם את מצבת העובדים בכ-100 עובדים ולקצץ בהטבות. לא נוכל להרשות לעצמנו לחלק השנה לעובדים הטבות נוספות בהיקף של 4 מיליון דולר, שנקבעו בתחילת 2010, טרם המשבר הכלכלי שפקד את הענף כולו. זה למעלה משנה נמצאת ההנהלה במשא ומתן עם הוועד, שאינו משתף פעולה ואינו מכיר בצורך לביצוע מיידי של התייעלות, המחייבת ויתור כלשהו גם מצד העובדים; בין אם בהטבות ובין אם בצמצום כוח אדם".