משרד התחבורה: תקן ישראלי לריתום והובלת מטענים

התקנות קובעות כי נהגי רכב כבד ומטענים יחויבו בביצוע השתלמות מקצועית, עד לסוף שנת 2021. נשיאת מטענים מעל 12 טון, ללא ביצוע ההשתלמות, תהווה עבירה פלילית ותחייב את הנהג בקנס ו-6 נקודות. התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2022


13:19 ,03.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את תכניתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, להגברת בטיחותם של כלי רכב כבדים, המובילים מטענים כבדים בכבישי ישראל.

 

על פי התקנות החדשות, משאיות, גרורים ונתמכים, יחויבו בהטמעת תקן ישראלי מחייב, שישפר משמעותית את רמת הבטיחות של ההובלה. התקן מתייחס לאופן ריתום והובלת המטענים ומתאים את הסטנדרטים הבטיחותיים לתקינה האירופאית ולדרישות הבטיחותיות הנהוגות בהובלת מטענים חריגים.

 

עוד קובעות התקנות כי נהגי רכב כבד ומטענים, יחויבו בביצוע השתלמות מקצועית, עד לסוף שנת 2021. נשיאת מטענים מעל 12 טון, ללא ביצוע ההשתלמות, תהווה עבירה פלילית ותחייב את הנהג בקנס ו-6 נקודות. התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2022.

 

יישום התקנות בעוד כשנה, נועד לאפשר לנהגי המובילים שהות מספקת לבצע את ההשתלמויות המקצועיות, ולבעלי כלי הרכב לבצע את ההתאמות הטכניות הנדרשות ברכבם. התקנות החדשות לא יחייבו ביצוע שינויים מבניים בכלי רכב קיימים עד 3.5 טון.

 

השרה מירי רגב: ״בימים מאתגרים אלה, ישנה חשיבות גדולה מתמיד להישמר מאוד לנפשותינו, נגביר את אמצעי הזהירות ונעשה כל הדרוש והאפשרי כדי לצמצם את תאונות הדרכים, שגובות מאתנו קורבנות רבים. המאבק בתאונות אינו נגמר לעולם, ומתחיל בכל יום מחדש, עם כל נהג שמתניע את הרכב ויוצא לכביש. על כולנו להמשיך במאבק הזה ללא ליאות. אני מאמינה כי אפשר וצריך לחולל שינוי בדפוסי ההתנהגות של הנהג הישראלי, ותיקון התקנות הללו הם עוד צעד בדרך״.