מסוף המכולות בנמל עקבה סובל, זה היום החמישי, משיבושים בתנועת המשאיות הפרטיות אליו וממנו.
בעלי המשאיות הפרטיות ונהגיהן משבשים את תנועת הטעינה והפריקה של מכולות בעקבות מחאתם על חוסר חלוקה נכונה של משלוח מכולות מהמסוף. לטענתם, החברה, שהוקמה כדי להסדיר את פעילות בעלי המשאיות הפרטיים, נמצאת בבעלות פעילים בתחום התובלה היבשתית ואינה שומרת על האינטרסים שלהם.
על פי הדיווחים בתקשורת הירדנית, מאות משאיות עומדות מול שערי הכניסה למסוף המכולות וכן ברציפי המסוף, בעוד נציגי המוחים סגרו את הכניסה והיציאה למשרדי חברת נאפד לשירותים לוגיסטיים, האמונה על הסדר עבודת המשאיות בנמל עקבה.
עוד נמסר כי הפעילות במסוף המכולות מושבתת כמעט לגמרי, למעט מכולות מזון ונפט ומוצריו, וזאת לאחר הפסקת עבודות הטעינה והפריקה של מכולות.
חברות עמילות מכס ויבואנים הביעו את זעמם עקב עיכוב בהגעת מטענים, השתת דמי אחסנה והשהייה על מכולות. אלה דרשו מממשלת הממלכה להתערב מיידית לפתרון המשבר.
עוד נמסר כי הנמל מתקשה לקבל אוניות חדשות לעגינה עקב היות שטחי האחסנה של מכולות מלאים.
דובר בשם בעלי המשאיות הפרטיות בנמל עקבה עלי אלטראוונה מסר כי בשטח ההמתנה של המשאיות ליד מסוף המכולות, המשתרע על שטח של 850 דונם, עומדות כרגע אלפי משאיות, בכלל זה מכליות גז טבעי, אין במקום חשמל או חימום והנהגים נאלצים להתחמם באמצעות הבערת צמיגים ישנים.
בירדן פועלות כיום 295 חברות הובלה יבשתית, המחזיקות בצי משאיות גוררות הכולל 600 משאיות, המחזיקות בהובלת 68% מהמכליות היוצאות ממסוף עקבה ומתחרות בבעלי המשאיות הפרטיות, שמספרם נאמד ב-4,100.
הרשות להסדר ההובלה היבשתית בירדן מסרה כי הבעיה, שהועלתה על ידי קבוצה של בעלי משאיות פרטיות, נובעת מחוסר שיתוף פעולה עם חברות התובלה, הפועלות במסוף המכולות, ודרישתן לתשלום אחוזים מדמי ההובלה. עוד נמסר כי על מנת להקל על בעלי המשאיות הפרטיות, הוחלט לאפשר לכל 300 בעלי משאיות פרטיות להתארגן בחברה עצמאית, אולם עד כה לא השלימה אף חברה את הליכי הרישום.