גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.11.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.708 -0.242
אירו 4.2359 +0.451
ליש"ט 4.7725 +0.459
100 יין 3.2884 +0.259
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

ביום ראשון יובא קו הרכבת תל אביב-אילת לאישור הממשלה

החלופה הסינית נראית כרגע כמועדפת להקמת המיזם. התוואי, באורך 350 ק"מ, יתבסס על חישמול ואמור לכלול 63 גשרים, חמש מנהרות והקמת שמונה תחנות חדשות ביישובים מרכזיים
25.01.12 / 00:00

ראש הממשלה ושר התחבורה יביאו ביום ראשון לאישור הממשלה את הקמת קו רכבת מאילת למרכז הארץ. הקו אמור לשמש להסעת נוסעים ולמטענים.

אורך המסילה בין תל אביב לאילת הוא 350 ק"מ, כשהרכבת אמורה להגיע למהירות מרבית של עד 300 קמ"ש ולקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים. הפעלת הרכבת תתבסס על מערך מחושמל, התואם את תוכנית החישמול של הרכבת, המקודמת במסגרת תוכנית נתיבי ישראל.

השר ישראל כץ ציין כי מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית, שישמש כחיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר של סחורות בין דרום-מזרח אסיה ומערב אירופה.

על פי הצעת החלטה הממשלה, יוקצה תקציב ראשוני של 150 מיליון שקל לתכנון סטטוטורי ולקידום זמינות ראשוני, מתוך תקציב תוכנית נתיבי ישראל. אומדן עלות הקמת המיזם (על בסיס החלופה המועדפת) יוצג לאישור הממשלה, במקביל להצגת החלופה המועדפת.

הצעת ההחלטה שתובא לאישור הממשלה קובעת כי הליכי התכנון הסטאטוטוריים יושלמו בלוח זמנים קצר, עד סוף השנה הנוכחית. קו הרכבת לאילת יושלם בתוך חמש שנים מיום אישור התוכניות הסטאטוטוריות של תוואי הרכבת. אישור התוכניות הסטאטוטוריות יחולק למספר קטעי תכנון, כך שניתן יהיה לקדם ביצוע כל מקטע שיאושר עוד בטרם מתן תוקף לתוכנית כולה.

הצעת ההחלטה מציגה שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלות ישראל וסין; הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי; או הקמתו באמצעות מימון מתקציב המדינה. החלופה המועדפת תוגש לאישור הממשלה בתוך 90 יום.

לדברי כץ, כי החלופה המועדפת היא הסינית. כץ ציין, כי לאורך השנים הוקמו בסין חברות בבעלות הממשלה עם יכולות ביצוע יעילות וגבוהות ביותר. "הניסיון מוכיח שהיכולת המקצועית של החברות הסיניות בבניית מערכות מסילתיות ורשתות תחבורה הינה מהטובות בעולם", אמר.

תוואי המסילה בין אילת לתל אביב כולל ארבעה מקטעי תכנון עיקרים, שלושה מהם מחייבים תכנון סטטוטורי: קטע תל אביב-באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת; קטע באר שבע-דימונה (כ-35 ק"מ) מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת; קטע דימונה-חצבה (כ-65 ק"מ) מחייב שדרוג המסילה הקיימת, הכפלתה עד צין והקמת מסילה מצין עד חצבה, הכוללת קטעי מנהור; וקטע חצבה-אילת (כ-160 ק"מ) המחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת, בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה.

תוואי המסלול כולל 63 גשרים באורך כולל של 4.5 ק"מ וחמש מנהרות, באורך כולל של 9.5 קי"מ.

בתוואי המסילה אמורות לפעול שתי רכבות נוסעים: רכבת אקספרס, שתעבור דרך תחנת הרכבת בבאר שבע, ורכבת נוספת, שתעבור דרך שמונה תחנות חדשות, שיוקמו לאורך התוואי, בסמוך ליישובים מרכזיים: חצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע (בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה), שחורת ואילת.

כץ הוסיף, שלצורך קידום המיזם תוקם מינהלת בחברה הלאומית לדרכים ובראשה יעמוד יו"ר דירקטוריון החברה יאיר שמיר. המינהלת תעסוק בקידום התכנון הסטאטוטורי והליכי החקיקה של הפרויקט, במידה ויידרשו.





המגזין הדיגיטלי
גיליון 925
פייסבוק

×