קבוצת שירותי הלוגיסטיקה גולד בונד הודיעה על המשך הרחבת ושדרוג פעילותה. החברה תקים מסילת רכבת במסוף החברה בחיפה (׳קונטרם חיפה׳) שתתחבר ישירות למסילה הארצית של רכבת ישראל שעוברת בסמוך למתחם. מדובר במהלך אסטרטגי שיחזק את יכולות השינוע של החברה, כאשר חיבור מסילתי בין מסופי החברה באשדוד, חיפה ובונדד נהר הירדן (המצוי בקרבת מסוף הרכבת בית שאן) ייעל את פעילות החברה ויפתח אפשרויות עסקיות נוספות.
במסגרת ההסכם שנחתם בין גולד בונד לרכבת ישראל, תקים רכבת ישראל את המסילה הפרטית וכן מסוף פריקה וטעינה, ותבצע תחזוקה שוטפת של התשתיות. כל זאת בהשקעה המוערכת בכ-12 מיליון שקל שתשולם על ידי החברה. החברה תפעיל את מסוף הרכבת ואת המסילה באופן עצמאי עד תום תקופת ההרשאה (עד לשנת 2038), כאשר העבודות צפויות להתחיל עוד השנה ולהסתיים עד סוף 2027.
ההסכם בין גולד בונד לרכבת ישראל הוא חלק מעדכון ההרשאה מול חברת נמלי ישראל, לפיו במקום הקמת מבנה לוגיסטי, תוכל גולד בונד להקים מסילה על שטח ההרשאה, ובכך לקבע את זכויות השימוש בשטח לעשור נוסף.
עמוס דעי, מנכ״ל גולד בונד: ״הקמת שלוחת הרכבת תאפשר חיבור ישיר בין מסופי גולד בונד בחיפה, אשדוד ובית שאן לרשת הרכבות הארצית. זהו מהלך שישפר את שרשרת האספקה, יאפשר לנו לתת שירותי שינוע ישירים ללקוחות קצה ולבחון כניסה לתחומי פעילות חדשים. נוכל להעביר מטענים מהנמלים ישירות לשטחי החברה באופן יעיל, מדויק ותחרותי יותר, ללא תיווך צד שלישי וללא הובלה יקרה ומזהמת במשאיות. זהו צעד עסקי נוסף שמחזק את מעמדנו כמובילים בשירותי לוגיסטיקה בישראל, כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו״.
לאחרונה סיכמה קבוצת גולד בונד את הרבעון הראשון של 2025 עם הכנסות שיא של כ-58 מיליון שקל, צמיחה של כ-34%, זאת בעיקר בזכות גידול נרחב בפעילות מסופי FCL ו-LCL ובתחום הלוגיסטיקה. הרווח הנקי ברבעון עלה בכ-10.4% והגיע ל-7.4 מיליון שקל.