לאחרונה חנכה חטיבת המטענים של רכבת ישראל שני מתקני חוגה ענקיים, הממוקמים במסופי המטען בנמל אשדוד וצפע.
מטרת החוגות היא לייעל את עבודת רכבות המטענים, ולסובב את קטרי הרכבת המגיעה ליעדה בתוך מספר דקות, כך שיוכלו לצאת למשימת ההובלה הבאה תוך זמן קצר. זאת במקום תהליך ארוך האורך כשעה, ואשר כולל סיבוב הקטר באמצעות נסיעה על מסילות שנסגרו במיוחד לצורך כך.
קוטרן של החוגות החדשות הוא 24 מטר, והן מסוגלות לסובב קטר במשקל ממוצע של 80 עד 100 טון באורך 21.9 מטרים, במהירות של עד 5 קמ״ש.
מרכבת ישראל נמסר כי בזכות החוגות החדשות התייעלה משמעותית עבודת חטיבת המטענים של רכבת ישראל, המשנעת מדי שנה קרוב ל-10 מיליון טון מטענים, כאשר כל רכבת מורידה בין 60-70 משאיות פול טריילר מהכביש, תוך צמצום הגודש בכבישים וזיהום האוויר, והגברת הבטיחות לכלל משתמשי הדרך.