גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.01.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.67 +0.355
אירו 4.1953 +0.074
ליש"ט 4.7175 +0.308
100 יין 3.3832 -0.012
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל: מבצע לילי מורכב להעברת תצוגת הרכבות ההיסטורית לחיפה

במבצע מורכב שארך שעות ארוכות בשיתוף מוז״א בת״א ובליווי שיירה משטרתית הועברו למוזיאון רכבת ישראל שבחיפה מוצגים היסטוריים שניתנו למוזיאון ארץ ישראל לפיקדון לפני עשרות שנים
10.01.19 / 13:23
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
צילום: רכבת ישראל
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
צילום: רכבת ישראל
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
צילום: רכבת ישראל
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה
צילום: רכבת ישראל
תצוגת הרכבות ההיסטורית בדרך לחיפה

באישון לילה, במבצע מורכב, הועברה תצוגת הרכבות ההיסטורית של מוזיאון ארץ ישראל שבתל אביב, למוזיאון רכבת ישראל שבחיפה.

 

בעקבות תכניות הפיתוח המעודכנת של מוזיאון ארץ ישראל הממוקם בקרבת פינת הרחובות שדרות רוקח ודרך נמיר בתל אביב, נדרש המוזיאון לפנות את תצוגת הרכבות ההיסטוריות שניצבה בו בעשרות השנים האחרונות. נציגי המוזיאון פנו לפני מספר חודשים להנהלת רכבת ישראל, ובעקבותיה סיכמו מנכ״ל הרכבת, שחר איילון, ומנכ״ל מוז״א, עמי כץ, שהפריטים הרכבתיים ההיסטוריים יושבו לרכבת ישראל, שהציבה אותם בתל אביב בשעתו. על מוזיאון הרכבת ואגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל הוטלה משימת הארגון של פינוי המתחם.

 

עבודות הפינוי נמשכו יומיים – ביום הראשון הועמס כל הציוד במוז״א על משאיות באמצעות מנוף ענק של 300 טון. בלילה שבין יום ראשון לשני הועברו המשאיות בליווי שיירה משטרתית לחיפה וביום השני נפרקו הכלים הגדולים במקומם החדש במוזיאון הרכבת, בתחנת הרכבת ההיסטורית חיפה מזרח.

 

במסגרת הפרויקט, הועברו קרון נוסעים משנות החמישים (קרון ניהוג של קרונוע 'אסלינגן' לשעבר, שנרכש במסגרת השילומים ב-1955), שני קטרי עיתוק קטנים משנות ה-50, קרונית מנוע משנות ה-50 וכן קרון משא ארגזי ממלחמת העולם ה-2, שהועבר ל-'מתחם הקטר' שבתחנת באר שבע התורכית, שם יצטרף לקטר הקיטור ששוחזר כקטר מס' 70414.

 

את הפינוי ליוו צוות מוזיאון הרכבת, בראשות מנהל המוזיאון, חן מלינג. קבוצת ׳חובבי רכבת ישראל׳ שמנהלה הוא ירון דוזנטס, עקבו מקרוב אחרי השיירה ההיסטורית, ותיעדו את הרגעים הגדולים.

 

מרכבת ישראל נמסר: ״אנו גאים לקבל ולקלוט שוב את הפריטים ההיסטוריים השזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל. הפריטים החדשים צפויים לעבור בחודשים הקרובים עבודות שחזור ושימור, וישולבו בתצוגות המוזיאון השונות, לרווחת המבקרים. אנו קוראים לכל חובבי הרכבת באשר הם, וגם לכאלה שאינם יודעים עדיין שהם חובבי רכבת, להגיע ולהתרשם מהמוצגים החדשים-ישנים״.

 

בחודשים הקרובים תחל עבודה לשדרוג כולל של מוזיאון הרכבת והרכבת פרוגרמה חדשה לשם התאמתו לעידן המודרני תוך שימור ההיסטוריה המפוארת של הרכבות בארץ ישראל.

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 926
פייסבוק

×