רכבת ישראל: נסיעת ניסוי מוצלחת עם מערכת האיתות החדשה

רכבת ישראל ביצעה אתמול בהצלחה נסיעת ניסוי במערכת האיתות החדשה ETCS LEVEL 2, וזאת כחלק מהאצת פרויקטים בשל נגיף הקורונה. עלות המעבר למערכת איתות חדשה הינו כ-2.5 מיליארד שקל


13:18 ,01.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל רשמה אתמול (שלישי) אבן דרך היסטורית עם הצלחתה של נסיעת ניסוי ראשונה המופעלת ומבוקרת כולה באמצעות מערכת האיתות החדשה ETCS LEVEL 2 European) Train Control System). 

 

נסיעה זו התבצעה בסמוך למשמר איילון בקו המהיר לירושלים, ובה נבדקו בהצלחה מספר תרחישים הכוללים תרחישי קיצון בעולם התפעול הרכבתי. 

 

מרכבת ישראל נמסר כי פרויקט זה, כמו אחרים, הואץ באחרונה כתוצאה מהפסקת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה. 

 

מערכת ה-ETCS LEVEL 2 הינה הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות. רכבת ישראל היא מהראשונות בעולם המפתחת ומתאימה את הרשת הרכבתית לטכנולוגיה זו. מימוש הפרויקט כולל שלושה פרויקטי הנדסה: התקנת ציוד המסילה, התקנת הציוד הייעודי בקרונות ובקטרים, והקמת רשת תקשורת סלולאר עצמאית של רכבת ישראל– GSMR, המהווה את התשתית למערכת ה-ETCS. 

 

המעבר למערכת האיתות החדשה הינו אחד מהפרויקטים החשובים ביותר של רכבת ישראל, ונאמד בכ-2.5 מיליארד שקל. הפעלתו תחל בהדרגה בשנים הקרובות עד סיומו של הפרויקט בשנת 2023. 

 

בזכות המערכת תתאפשר הגדלת קיבולת הרכבות על ידי הגדלת תדירות הרכבות ושיפור השירות, ללא תוספת של תשתית מסילה. זאת לצד שינוי והגדלה משמעותית בבטיחות של הנסיעה.