ליברמן: רכבת ישראל תחל בחודש הבא בהקמת שתי תחנות רכבת במודיעין

רכבת ישראל תחל בחודש הבא את העבודות להקמת שתי תחנות רכבת חדשות, האחת במרכז מודיעין והשניה בפאתי מודיעין, בהשקעה של כ- 130 מיליון שקל זאת במסגרת תוכניתו של השר התחבורה, אביגדור ליברמן להאיץ את עבודות


00:00 ,30.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
עלות הקמת התחנות נאמדת בכ- 130 מיליון שקל

רכבת ישראל תחל בחודש הבא את העבודות להקמת שתי תחנות רכבת חדשות, האחת במרכז מודיעין והשניה בפאתי מודיעין, בהשקעה של כ- 130 מיליון שקל זאת במסגרת תוכניתו של השר התחבורה, אביגדור ליברמן להאיץ את עבודות ההקמה של קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב שיעבור דרך נתב”ג, מודיעין ושער הגיא.

במכרז להקמת תחנת הרכבת במרכז מודיעין זכתה חברת "שפיר הנדסה ". מדובר בתחנה תת- קרקעית המשתרעת על שטח של אלף מ"ר והיא כוללת טרמינל נוסעים, ארבעה רציפים, מעליות ודרגנועים. מעל התחנה יבנה מרכז מסחרי גדול שישמש את העיר מודיעין.

ממשרד התחבורה נמסר כי עלות הקמת התחנה במרכז מודיעין נאמדת בכ- 115 מיליון שקל. עבודות ההקמה צפויות להסתיים בתוך שנה וחצי בלבד.

במכרז להקמת תחנת הרכבת בפאתי מודיעין זכתה חברת " קן התור "הבונה גם את תחנת הרכבת במלחה שבירושלים. עלות הקמת התחנה מסתכמת בכ- 25 מיליון שקל והיא תכלול גם כאלף מקומות חנייה "חנה וסע ".בניית התחנה צפויה להסתיים בסוף שנת 2004.

קו הרכבת למודיעין הוא חלק מקו הרכבת המהיר המתוכנן בין ירושליםלתל אביב. מדובר בסלילת קו החדש באורך של 56 קילומטר שיעבור דרך נתב"ג ומודיעין ויגיע עד הכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה. עלות הפרויקט ממודיעין לירושלים מוערך בכ-3.2 מיליארד שקלים. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות, 4 רכבות בכל שעה וממודיעין לירושלים 18 דקות בלבד.

שר התחבורה ציין כי מסלול הרכבת יכלול 9 מנהרות שאורכן הכולל הוא 14 קילומטרים. בכניסה לירושלים תוקם תחנה תת קרקעית בהשקעה של כ- 200 מיליון שקל. עם הפעלתה צפויה הרכבת להסיע כ- 6 מיליון נוסעים בשנה.