אלכס ויז'ניצר החל בתחילת השבוע בתפקידו כיו"ר חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
ויז'ניצר (60) הוא בוגר הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון. בעבר הוא שימש כמנכ"ל מע"צ (כיום חברת נתיבי ישראל) במשך שש שנים, וביצע בה שינוי משמעותי, כשהפך אותה מיחידת סמך במשרד התחבורה לחברה ממשלתית עצמאית.
בתקופתו הצליחה החברה לראשונה לעבור מתקציב שנתי לתקציב חמש-שנתי ולקדם באופן ניכר את התכנון הרב-שנתי, כשהיא בונה כבישים, מחלפים וגשרים רבים בכל רחבי הארץ בשילוב הסקטור הפרטי.
ב 2010 התמנה ויז'ניצר לתפקיד יו"ר חברת מקורות, תפקיד בו כיהן שלוש שנים.
עם כניסתו לתפקיד יו"ר נ.ת.ע הבטיח ויז'ניצר לעשות הכל כדי שפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יקרום עור וגידים ויקל על גודש התנועה במטרופולין תל אביב.
ויז'ניצר: "כחברה העוסקת כיום בפרויקט התשתיתי המורכב ביותר במדינת ישראל, מוטלת עלינו משימה לאומית ראשונה במעלה, שחובתנו היא להצליח בה למען אזרחי מדינת ישראל. נעשה זאת תוך מתן דגש מיוחד להתנהלות נכונה ותשומת לב מיוחדת למדדי איכות ולעמידה בתקציבים ובלוחות זמנים".
מנכ"ל נ.ת.ע יצחק זוכמן ברך את היו"ר הנכנס והביע תקווה שוויז'ניצר יסייע בקידום פרויקט הקמת הרכבת הקלה: "אני מאחל לאלכס ויז'ניצר הצלחה רבה בתפקידו כיו"ר נ.ת.ע ומקווה שיסייע כמה שיותר במימוש ובקידום הפרויקט התחבורתי המורכב, המסובך והחשוב ביותר הנעשה כיום בישראל".
יצוין כי כרגע מבצעת חברת נ.ת.ע את העבודות בקו האדום, הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. הקו, באורך 23 ק"מ, כמחציתו תחתי, יחבר את פתח תקוה עם בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים, ובהמשך גם עם ראשון לציון.
בנוסף מתכננת ומבצעת נ.ת.ע עוד שבעה קווי רכבת קלה ואוטובוסי BRT, מתניה בצפון ועד רחובות ובאר יעקב בדרום.