מחברת אלסטום נמסר כי העיצוב החדשני של אפטיס, המבוסס על זה של רכבת קלה, הופך אותו לפתרון ניידות ייחודי. המצברים ומערכות החשמל של האוטובוס נמצאים על הגג והגלגלים הממוקמים בשני קצות האוטובוס ללא כנפיים, כך שאפטיס יכול להציע לנוסעים רצפה נמוכה בשטח חסר תקדים של 20 מ"ר מלאים. הדלתות הכפולות, גם הן מבוססות על העיצוב של חשמלית, מקלות על זרימת הנוסעים העולים והיורדים לאוטובוס ומאפשרות נגישות נוחה לכיסאות גלגלים ולעגלות.
בנוסף, הודות לארבעת גלגלי היגוי לעומת שניים בלבד באוטובוס רגיל, אפטיס תופס 25% פחות שטח בפניות ומאפשר כניסה מושלמת לכל תחנה (crab approach). אפטיס גם מצטיין במרחב פנים גמיש, המציע תצורות שונות המתאימות לכל צורך של המפעיל.
"אנו גאים מאוד על קבלת הפרס הזה, הנותן אישור נוסף לייחודיות של אפטיס. לדוגמה, אפטיס מציע תוספת של 20% לשטח החלון יחסית לאוטובוסים רגילים הודות לחלונות הפנורמיים בשני הצדדים ואזור הישיבה מאחור, מה שמקנה מבט של 360 מעלות על העיר", אמר בנג'מין ביילי, מנהל מוצר האוטובוס החשמלי באלסטום.
אפטיס נבדק בימים אלה ברשת התחבורה של איל-דה-פראנס ובקרוב ייערכו ניסויים בערים נוספות בצרפת ובמקומות נוספים באירופה.