גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.02.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.641 -0.573
אירו 4.106 -0.509
ליש"ט 4.6608 -0.633
100 יין 3.2995 +0.045
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

ביוזמת מש׳ התחבורה ורכבת ישראל: תכנית להכשרת מהנדסי מסילה

תכנית לימודים ראשונה מסוגה שתיפתח בקמפוס הטכניון בחיפה תעניק מומחיות בתחום המסילה לאנשי הנדסה אזרחית והנדסת מכונות. בישראל חסרים עשרות מהנדסות ומהנדסי מסילה למימוש תכניות הפיתוח של רשת המסילות
03.02.19 / 10:52
ביוזמת מש׳ התחבורה ורכבת ישראל: תכנית להכשרת מהנדסי מסילה
03.02.19
ביוזמת מש׳ התחבורה ורכבת ישראל: תכנית להכשרת מהנדסי מסילה
03.02.19
ביוזמת מש׳ התחבורה ורכבת ישראל: תכנית להכשרת מהנדסי מסילה

תכנית חדשה שיזמו משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף פעולה עם היחידה ללימודי המשך בטכניון ופותחה בסיוע המכון לחקר התחבורה בטכניון, תנסה להדביק את הביקוש הגובר בשנים הקרובות.

 

בישראל חסרים עשרות מהנדסי מסילה, הדרושים לטובת יישום מגה פרויקטים מסילתיים, הן בתחום הרכבות הכבדות והן בתחום הרכבות הקלות, במהלך העשורים הקרובים. מדובר על פרויקטים בעלי חשיבות לאומית מכרעת למארג התחבורתי בישראל, כגון פרויקט הכפלת מסילות החוף, הוספת המסילות החמישית והשישית בפרוזדור איילון, מסילת פלשת-שורק ועוקף לוד, פרויקט המסילה המזרחית והמשכה צפונה עד לחיבור למסילת העמק, פרויקטי הרכבת הקלה והמטרו ועוד.

 

כבר היום, חסרים לרכבת ישראל, וכן לחברות תשתית אחרות, עשרות מהנדסות ומהנדסים לצורך תכנון, ביצוע ותחזוקת רשת המסילות. כעת פועלים ברכבת ישראל להבטחת פיתוח רשת המסילות בעתיד הקרוב, כאשר הצורך במהנדסי מסילה למימוש התכניות האסטרטגיות יילך ויגבר.

 

עד שנת 2040 צפויה רשת המסילות של רכבת ישראל לצמוח מ-1,700 ק״מ כיום ל-2,500 ק״מ בשנת 2040, זאת לצד הגדלת מספר תחנות הנוסעים מ-68 כיום ל-120 תחנות בשנת 2040. בהתאמה, צפוי מספר הנסיעות ברכבת לצמוח ל-300 מיליון בשנת 2040, פי חמישה מהמספר כיום.

 

התכנית, שתיפתח לראשונה במאי 2019  בניהולו האקדמי של פרופ׳ תומר טולדו מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון, תהיה התכנית האקדמית הראשונה והיחידה בישראל שתקנה לבוגרי תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת מכונות מומחיות בתחום הנדסת המסילה. משך התכנית כשנה וייקחו בה חלק מרצים מהטכניון ומרצים מהפקולטה לבטיחות והנדסת מסילות רכבת באוניברסיטת דלאוור (The Railroad Engineering and Safety program at University of Delaware), מבתי הספר החשובים ביותר בעולם בתחום הנדסת המסילה כיום.

 

מרכבת ישראל נמסר כי: ״עם פיתוח התשתית המסילתית, והפיכת הרכבת לקטר התחבורתי של המשק, מודגש עוד יותר הצורך בכוח אדם מיומן לתכנון, ביצוע, ניהול ואחזקת פרויקטים מסילתיים קיימים ועתידיים. עד היום, נהנתה רכבת ישראל ממהנדסי רכבות רבים שעלו במסגרת העלייה מחבר העמים, והוכשרו בארצות מוצאם. אך כיום, עם התקרבותם לגיל הפרישה, והפיתוח המואץ של רשת מסילות, מחמיר המחסור אשר עלול להשפיע על פרויקטים בעלי חשיבות לאומית, ומתחדד הצורך בהקמת מסלול אקדמי ייעודי להכשרת מהנדסי מסילה. אנו שמחים על התגייסותם של משרד התחבורה והטכניון לטובת הנושא, ומקווים למלא כבר בשנים הבאות את המחסור״.

 

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי התוכנית החדשה תכשיר מדי שנה עשרות מהנדסים ותדביק את הביקוש כבר בשנים הקרובות: ״מדובר בתוכנית אקדמית הראשונה והיחידה בישראל שתקנה לבוגרי תואר ראשון בהנדסה אזרחית והנדסת מכונות, מומחיות בתחום הנדסת המסילה״, הוסיף השר כץ.





המגזין הדיגיטלי
גיליון 928
פייסבוק

×