חברת TransJerusalem J-Net LTD זכתה במכרז הרכבת הקלה בירושלים

החברה הינה חברה ייעודית שהוקמה לטובת הפרויקט והינה בבעלות משותפת של חברת שפיר וחברת CAF הספרדית. המיזם כולל הקמה של מסילות חדשות באורך של 27 ק״מ, הקמת 50 תחנות חדשות ועוד


12:33 ,08.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי, מר נחמיה קינד הכריזה אתמול על הצעתה של החברה TransJerusalem J-Net LTD כהצעה זוכה במכרז רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים - רשת ה-JNET. חברת TransJerusalem J-Net LTD הינה חברה ייעודית שהוקמה לטובת הפרויקט והינה בבעלות משותפת של חברת שפיר וחברת CAF הספרדית.

 

רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים - רשת ה-JNET כוללת את הקו האדום, שיוארך בצפון העיר לשירות תושבי שכונת נווה יעקב, ובדרום, לשירות הנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם. עוד כוללת הרשת את הקו החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בשכונות גבעת רם וגבעת שאול. הרשת צפויה להיות באורך כולל של מעל 40 ק״מ שיעברו במרכזי הביקוש בירושלים.

 

מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר באירופה ובמזרח התיכון הנבנים כיום, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. המיזם כולל הקמה של מסילות חדשות באורך של 27 ק״מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של מעל 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים.

 

הפרויקט יבוצע בשיטת PPP ויהיה לפרויקט הגדול ביותר מסוג זה שנעשה עד היום בישראל. במסגרת הפרויקט הזכיין יפעיל ויתחזק את הקו האדום הקיים, ובמקביל יממן, יקים, יפעיל ויתחזק את הארכות הקו האדום ואת הקו החדש. הזכיין יפעיל את הרשת לתקופה של 15 שנה עם אופציה ל-10 שנים נוספות ויתחזק את הרשת למשך 25 שנה.

 

חברתTransJerusalem J-Net LTD צפויה להתחיל בעבודת התכנון כבר במהלך השנה הנוכחית והפעלת הרשת תבוצע בהדרגה, החל מסוף שנת 2022 ועד להפעלה מלאה בשנת 2025.

 

החשב הכללי, רוני חזקיהו: ״בחירת הזוכה בפרויקט ה-JNET הינה אבן דרך מרכזית בקידום תשתיות התחבורה בירושלים. פרויקט זה הינו חלק משמעותי מ״תכנית 2030״, במסגרתה צפויים להתבצע פרויקטי תשתית במגוון תחומים כמו אנרגיה, התפלה ופסולת וכמובן פרויקטי תחבורה נוספים כמו הרכבת הקלה בתל אביב ופרויקט המטרו בגוש דן. סיום ההליך המכרזי בלוח זמנים כה קצר מוכיח כי משרדי הממשלה פועלים במלוא המרץ כדי לקדם את רמת התשתיות בישראל לרמתן במדינות המפותחות בהקדם האפשרי״.