בשנים הקרובות תשפר יפה נוף, חברת התשתיות העירונית של עיריית חיפה את שירות המטרונית, על ידי ביצוע העדפה ברמזורים והרחבת מערכת הקווים, תסיים את פרויקט הקמת הרכבת הקלה מחיפה לנצרת ותקים מסלולי תחבורה ציבורית וחניוני חנה וסע.
הדברים עלו בכנס אותו ערכה החברה בשיתוף משרד התחבורה, בו הוצגה התפיסה האסטרטגית בנושא תחבורה ותחבורה ציבורית במטרופולין חיפה וצפון הארץ.
מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן הציג את עמדת משרד התחבורה, המייחסת חשיבות והעדפה לתחבורה הציבורית. בחודש הקרוב, אמר, תחל החברה בעבודות להקמת תחנת מרכזית המפרץ החדשה, שתהיה החדשה והמשוכללת בארץ ותשרת את כל אמצעי התחבורה הציבורית – רכבת החוף, רכבת העמק, המטרונית, קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, הרכבל העתידי וחניון חנה וסע.
דרור גנון, מנהל אגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הציג את פרוייקט המטרונית כמערכת ה-BRT המתקדמת מסוגה בעולם. לדבריו, בטווח הבינוני יופעל הרכבל ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.
כחלק מהכוונה לשפר את השירות והנגישות לתחבורה הציבורית, מבצעת יפה נוף פרויקט לאיתור עשרות מרכזי תחבורה לצורך הקמת חניוני חנה וסע, שיאפשרו לבעלי הרכב הפרטי להשאיר את המכונית ולנסוע בתחבורה הציבורית.
פרויקט הרכבת לנצרת מתייחס ל-50 ק"מ של מסילת רכבת ממרכזית המפרץ בחיפה, דרך קרית אתא, שפרעם ויישובים נוספים ועד למרכז נצרת. מדובר במערכת חדשה שאינה מוכרת בארץ – Train-Tram - המשלבת רכבת קלה שנוסעת בתוך הערים ורכבת מהירה ובינעירונית המופעלת על חשמל. לאורך המסלול יהיו 17 תחנות וזמן הנסיעה מנצרת לחיפה ימשך כ-50 דקות. לרכבת תהיה קיבולת של 300 נוסעים והיא מהווה פתרון תחבורתי לחיבור בין מספר מרכזי אוכלוסייה גדולים.
בכנס הוצגו נתונים שנאספו עד כה מהפעלת המטרונית: ממוצע נוסעים ביום עומד על כ-85 אלף, כשמהירות הנסיעה הממוצעת של המטרונית הינה 20-23 קמ"ש, מהירות גבוהה יחסית לתחבורה הציבורית.