שרת התחבורה השתתפה בכנס של פורום התחבורה הבינ״ל

שרת התחבורה מרב מיכאלי נאמה בכנס של פורום התחבורה הבינלאומי ITF ונפגשה עם עמיתיה מארה״ב, קוריאה ומרוקו. זאת לאחר שבע שנים בהן אף שר תחבורה מישראל לא השתתף בכנס


12:43 ,19.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, נאמה בכנס הפתיחה של ITF, פורום התחבורה הבינלאומי של ה-OECD, אחרי שבע שנים בהן אף שר/ת תחבורה מישראל לא השתתפו בכנס. כנס ITF (International Transport Forum) נפתח אתמול בלייפציג בהשתתפות שר התחבורה האמריקאי, פיט בוטיג׳ג׳ ושרי ושרות תחבורה נוספים מרחבי העולם

 

השרה מיכאלי נאמה במליאת הפתיחה של הכנס במסגרת שיחה עם בכירות ובכירים בתחום התחבורה מרחבי העולם בהם, שר התחבורה האמריקאי, שרת הסביבה, המים והתשתיות של הולנד, נשיא הפדרציה הבינלאומית של כלי הרכב (FIA) מאיחוד האמירויות, נשיאת המועצה העולמית לתחבורה ותיירות (WTTC) וסגן הנשיא לענייני תשתיות ודיגיטל בבנק של אמריקה הלטינית (CAF).

 

בפתח דבריה אמרה השרה כי: ״תחבורה היא לא רק דרך לנוע ממקום למקום מבחינה גיאוגרפית, היא מאפשרת לכל אחת ואחד להגיע לאן שהוא או היא רוצים בחיים״.

 

על שיתופי פעולה אזוריים אמרה השרה: ״מי שנלחמת במשך שנים למען שוויון ושלום, שכל כך נדרשים במציאות חיינו, אני מאמינה שתחבורה יכולה לחבר אותנו, מדינות העולם ומדינות האזור, כשותפות. זה כולל גם כמובן את מי שעדיין לא שותפות שלנו, אבל אני רואה בהן פוטנציאל עתידי.

 

״אנחנו משתפות ומשתפים פעולה כי אנחנו מבינות שאנחנו חולקות את אותם איומים, ועלינו לפעול יחד כדי להתמודד איתם. היום, יותר מתמיד אנחנו רואות ורואים הזדמנויות משותפות, וזה שיתוף הפעולה החשוב ביותר שאני מאמינה בו כשרת התחבורה של ישראל. יש לנו עתיד מזהיר שמצפה לנו אם רק נעז לעשות את הדבר הנכון״.

 

בסיום האירוע קיימה השרה פגישה עם מזכ״ל פורום ITF, יאנג טאה קים, בה שוחחו על שיתופי הפעולה האפשריים בין ישראל לארגון, ועל המשמעות האדירה של שותפות בארגון שמאגד את מדינות העולם לצורך פיתוח ושיתוף ידע בהיבטי תחבורה ותשתיות. השרה הודתה למזכ״ל על האירוח והבהירה את המחויבות של ישראל ושלה כשרת תחבורה לחזק את הקשרים הללו שהוזנחו בממשלות הקודמות.