בן הרוש למבקר המדינה: יש לחקור את מחדל הכשרת הנהגים

לטענת יו״ר מועצת המובילים, ״המחדל של הכשרת הנהגים, איננו דבר חדש, ועל תופעה שלילית זו מתריעים דוחות מבקר המדינה במשך שנים אך עולם כנהגו נוהג״. בן הרוש: מדריכים שנשלחו ע״י משרד התחבורה לקורס, לא עברו בהצלחה מבחן בסיסי של תמרורים״


14:17 ,17.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, פנה לאחרונה למבקר המדינה, נתניהו אנגלמן, בבקשה להקמת ועדת חקירה בראשות שופט, שתחקור את המחדל בנושא הכשרת הנהגים בכלל והנהגים המקצועיים בפרט, כולל הכשרת מורי הנהיגה, קציני הבטיחות ובוחני הנהיגה.

 

לטענת בן הרוש, ״המחדל של הכשרת הנהגים, איננו דבר חדש, ועל תופעה שלילית זו מתריעים דוחות מבקר המדינה במשך שנים -  אך עולם כנהגו נוהג״.

 

לדברי בן הרוש, ״האבסורד התעורר ביתר שאת כאשר מדריכים ומורים שנשלחו על ידי  משרד העבודה ומשרד התחבורה לקורס, לא עברו בהצלחה מבחן בסיסי של תמרורים ותקנות. הדבר אף נחשף על ידי יו״ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, בועז טופרובסקי, בדיון שהתקיים בנושא בוועדה בינואר השנה״.

 

בן הרוש מזכיר בפנייתו למבקר המדינה כי ״על פי התיקונים שאושרו לתקנות התעבורה, משרד התחבורה קבע תקן לאבטחת מטענים ברכב מסחרי ובנוסף מחייב נהגים המובילים מטענים, בהשתלמות מיוחדת שמי שלא יעבור, לא יוכל לשנע מטענים ועל פי החוק כ-89  נהגים פעילים צריכים לעבור השתלמות זו. מועצת המובילים התבקשה להכשיר מורים ומדריכים ואז התגלה המחדל שזועק לשמיים - כאשר אותם מדריכים ומורים כשלו במבחן״.

 

בן הרוש: ״הגורם האנושי הוא לא הנהג, הגורם האנושי יושב במשרד התחבורה ובמשרד העבודה. לא זו בלבד שהכשרת הנהגים הקיימים אינה מספקת ולא הוסדרו עבורם תקופת חניכה והשתלמויות תקופתיות, אלא שגם לימוד הנהיגה הבסיסי על רכב כבד ואוטובוסים לוקה בחסר בתחום העיוני והמעשי ורוב המורים ובוחני הרישוי כלל לא מכירים את הרכב עליו הם מלמדים וכאשר אותם מורים הם אלה שמגיעים להכשרה להשתלמות הובלת מטענים, זאת התוצאה״.

 

בן הרוש הדגיש בפנייתו למבקר המדינה כי גם יו״ר הוועדה, ח״כ בועז טופורובסקי, אמר בסיום הדיון, כי לאור המחדלים שהתגלו בקורס למדריכים, אם משרדי התחבורה והעבודה לא יבואו עם הסברים משכנעים לסיבות למחדל, הוא ייאלץ להפעיל את סמכותו בחוק ולהקים וועדת חקירה בנושא.