איגוד המשתמשים בהובלה ימית קורא לאוצר להתייצב מאחורי התוכניות לפיתוח הרכבת

"אנחנו שואבים עידוד מדבריו של שר התחבורה השבוע, כי קידום פרויקטים מסילתיים עומד בראש סדר העדיפויות של משרדו ובכוונתו לדאוג להשקעה של 40 מיליארד ₪ לשם כך עד 2020, אולם", אמר שפר, "אנחנו מנוסים בהבטחות ובהצהרות"


00:00 ,06.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר האיגוד, גד שפר: "פיתוח הרכבת לאילת יוריד את מחירי ההובלה היבשתית ויתן סיכוי לנמל אילת להתחרות בנמלים אחרים". מנכ"ל הרכבת מציע שילוב הסקטור הפרטי וחקיקה מיוחדת כדי לקדם את הרכבת לאילת
 
מנכ"ל הרכבת יצחק הראל ארח אתמול את הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית בראשותו של היו"ר גד שפר ופרש בפניהם את תוכניות הפיתוח השונות. בין התוכניות העתידיות שהציג הראל בפני הנהלת האיגוד ניתן לציין את פיתוח המסילה מזרחית, עוקפת תל אביב, בין לוד לחדרה, כאשר חלק מהמסילה המזרחית יהיה בעתיד גם חיבור, דרך ואדי ערה ועפולה, לנמל חיפה. לגבי רכבת העמק מסר הראל כי מבחינה תכנונית הרכבת סיימה את התכנון ועוסקת עתה בקידום הזמינות. עדיפות דומה ניתנת לקו כרמיאל – עכו.
 
יצחק הראל אמר כי בהשקעה של 30 מיליארד ₪ בעשור, 3 מיליארד מדי שנה, ניתן יהיה לסיים את כל תוכניות רישות ישראל ברשת מסילות שתתאים לצרכיה,  אך הדבר מותנה בתקצוב רצוף ומובטח, שיאפשר לעבוד במקביל בכמה פרויקטים עד לסיומם.
 
בסיום הפגישה ציין יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי "הגיע הזמן שהממשלה תעבור מדיבורים למעשים ותממש בתקציבים את ההבטחות להשקעות ברכבת". לדבריו, בעלי המטענים זקוקים להובלה אמינה ומכירים בחיוניות של רשת מסילות לתפקוד אמין של סחר החוץ הישראלי.
 
"אנחנו שואבים עידוד מדבריו של שר התחבורה השבוע, כי קידום פרויקטים מסילתיים עומד בראש סדר העדיפויות של משרדו ובכוונתו לדאוג להשקעה של 40 מיליארד ₪ לשם כך עד 2020, אולם", אמר שפר, "אנחנו מנוסים בהבטחות ובהצהרות".
 
בהתייחסו לפיתוח המסילה לאילת ציין שפר כי בכך ירדו מחירי ההובלה היבשתית וזה יתן סיכוי לנמל אילת להתחרות בנמלים אחרים.
 
בפגישה העלו חברי הנהלת האיגוד את הצרכים של בעלי המטענים במסילות לנמלים ועל כך השיב יוסי כרמלי, מנהל חטיבת המטענים ברכבת ישראל, כי בכוונת הרכבת להניח מסילה שלישית לרציף המזרחי בנמל חיפה. בעתיד, ציין כרמלי, מתכננים קישור מסילתי לשלב ד' שייבנה בנמל הכרמל.
 
עוד נמסר כי המסוף העורפי שמתכננת הרכבת, "נמל יבשתי" במסוף אייל, יהיה בשטח של 200 דונם, עם פוטנציאל להרחבה ל-400 דונם, והוא יהווה מרכז לוגיסטי לכל דבר, כולל פעילות מכס.