בכוונת קונפרנס EMTA לייקר את דמי ההובלה ביבוא מנמלי צפון אירופה, החל מ- 15 במאי, ב- 50$ ל- TEU. באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מתנגדים ומבקרים את האופן שבו בחר הקונפרנס לנקוט: קודם לייקר ואח"כ לדבר. האיגוד פנה בנושא לממונה על הגבלים עסקיים. הצדדים יפגשו בקרוב
פטר וובר, מנהל הקונפרנס שיגר מכתב לגד שפר לקראת חג הפסח, בו חושף וובר את כוונת קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) לייקר, החל מ- 15 במאי, את דמי ההובלה בייבוא מנמלי אירופה ב- 50$ ל- TEU.
במכתבו ציין וובר שההעלאה האחרונה ביבוא לישראל היתה לפני שנה ומאז, תעריפי ההובלה לא הצליחו "להדביק" את הפער מול עלויות התפעול. "למרות הנסיונות להפחית בעלויות, חברות הספנות המשתיכות לקונפרנס ממשיכות להתמודד מול עלויות גבוהות שלא בשליטתן המשפיעות על התפעול הכללי של האניות בלב ים ובנמלים", כתב וובר. הוא הוסיף שבמצב שכזה חברות הספנות חייבות בנקודה מסויימת לנקוט בצעדים בכדי שרמת השירות לא תיפגע והציע לקיים דיון בנושא, בהקדם האפשרי, עם הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית.
שפר: קודם דנים ורק אח"כ מקבלים החלטות
"אנו עומדים בתוקף על כך שתבחנו את ההליך, טרם קבלת החלטה מכל סוג שהוא, של ייקור דמי הובלה", כתב בתגובה גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, להנהלת קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) והעומד בראשה, פטר וובר.
גד שפרשיגר ערב חג הפסח מכתב חריף לפטר וובר, עם העתק לרונית קן- הממונה על הגבלים עסקיים, בו הוא מציע להנהלת הקונפרנס לבחון את ההליך שבו נקט הקונפרנס, שלפיו כבר נפלה ההחלטה לייקר את ההובלה ואת תאריך התחולה, עוד בטרם נדון הנושא עם הנהלת האיגוד.
"אנו מתנגדים להליך שבו נקבע תאריך תחולה לייקור דמי ההובלה עוד בטרם הנושא עלה לדיון. החלטה מסוג זה יש לקבל רק לאחר שתתקיים פגישה עם הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית", כתב שפר. הוא גם התייחס לטיעון של וובר וציין שמאחר וההעלאה האחרונה בדמי ההובלה הוכרזה לפני שנה, כפי שציין וובר במכתבו, הרי ענף הספנות, מאז, חווה ירידות משמעותיות בדמי ההובלה.
שפר הביע נכונות לדון בנושא, אך הביע את התנגדותו לתאריך התחולה שבו מבקש וובר ליישם את ההעלאה. זאת, לטענת שפר, בשל לוח זמנים צפוף במיוחד הכולל בתוכו את חג הפסח ואת העובדה שהמשתמשים בנמלים חייבים לקבל התראה על הכוונה לייקר את דמי ההובלה, במידה ואכן יוחלט כך בפגישת הקונפרנס עם נציגי איגוד המשתמשים, בפרק זמן סביר.
יו"ר איגוד המשתמשים הציע לקיים פגישה בנושא בראשית חודש מאי.
איגוד המשתמשים מתרעם על כוונת EMTA לייקר דמי ההובלה ביבוא
בכוונת קונפרנס EMTA לייקר את דמי ההובלה ביבוא מנמלי צפון אירופה, החל מ- 15 במאי, ב- 50$ ל- TEU. באיגוד המשתמשים בהובלה ימית מתנגדים ומבקרים את האופן שבו בחר הקונפרנס לנקוט: קודם לייקר ואח"כ לדבר. האיגוד פנה בנושא לממונה על הגבלים עסקיים. הצדדים יפגשו בקרו
00:00 ,16.04.2006
עשוי לעניין אותך
05.04.2006
הרפורמה והתעריפים במרכז יום עיון שיקיים איגוד המשתמשים בהובלה ימית
04.04.2006
ראובן צוק: לשכת הספנות אינה צד לקביעת הטלתו של היטל צפיפות
03.04.2006
ביה"ד לעבודה לעובדי נמל חיפה: חזרה לעבודה סדירה במקביל למו"מ
21.03.2006
נציגי EMTA ידונו בנושא הצפיפות בנמלים
07.03.2006
מארסק דחתה את כוונתה לגבות היטל ניקיון מכולות
02.03.2006
איגוד המשתמשים זועם על כוונת MAERSK לגבות תשלום עבור ניקיון מכולות