מארסק דחתה את כוונתה לגבות היטל ניקיון מכולות

החברה התכוונה לגבות מהיבואנים סכום הנע בין 8 ל-12$ עבור ניקוי המכולות, אך בעקבות התנגדות החליטה לדחות את הגבייה למועד לא ידוע


00:00 ,07.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה התכוונה לגבות מהיבואנים סכום הנע בין 8 ל-12$ עבור ניקוי המכולות, אך בעקבות התנגדות החליטה לדחות את הגבייה למועד לא ידוע
 
בהודעה שפרסמה החברה אתמול נאמר כי מארסק ישראל "החליטה להיענות לפניות לקוחותיה ולדחות את גביית היטל ניקיון המכולות". בהמשך ההודעה נאמר כי החברה תתייחס ב"אופן פרטני וקפדני לנושא ניקיון המכולות המוחזרות". בנוסף, מארסק ביקשה כי בדיקת הניקיון תבוצע במפעל/מחסן לאחר הריקון, וטרם יציאת המשאית וכי היא נתנה הוראות מתאימות בעניין למסופי המכולות בחיפה ואשדוד.
 
כזכור, ב-1 במרץ העבירה מארסק הודעה ללקוחותיה על דרישה לתשלום חדש עבור ניקיון מכולות (ביבוא בלבד). החברה ביקשה לגבות, החל מה-12 במרץ 2006, סכום של 8$ למכולה '20 ו-12$ למכולה '40 עבור ניקיון מכולות המוחזרות אליה מהיבואנים.
 
בעקבות התנגדות איגוד המשתמשים בהובלה ימית החליטה כאמור מארסק להיענות לפנייה ודחתה את גביית היטל ניקיון המכולות למועד בלתי ידוע.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, יצא בהודעה לחברי הארגון בה הוא הודה למנכ"ל מארסק ישראל, מר סורן הנסן, וקיבל בברכה את ביטולו של החיוב הגורף ל"ניקיון מכולות". שפר הזהיר עם זאת מפני ניסיונות נוספים בעתיד להתייחס לבעלי המטענים כאל "פרה חולבת", שניתן לגבות ממנה תשלומים שונים ומשונים, כדי להגדיל את דמי ההובלה.