על פי הערכת איגוד המשתמשים בהובלה ימית הנזק החודשי מהיטל סיכוני המלחמה בלבד הנו לפחות כ-15 מיליון דולר או כ-70 מיליון ₪ לחודש (לפי 25 ימי עבודה) במקום כ-800,000 דולר או 3.5 מיליון ₪ בחודש במצב רגיל, וזאת לגבי מכולות בלבד. שפר מציע כי הממשלה תכריז כי היא תבטח אוניות המגיעות לישראל
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, פנה במכתב אל שר התמ"ת אלי ישי ובו הביא בפניו את הנזקים לסחר החוץ הישראלי כתוצאה מתשלום היטל סיכוני מלחמה.
מר שפר הביא בפני השר ישי את הערכת איגוד המשתמשים בהובלה ימית בנוגע לחישוב הנזק הישיר לסחר החוץ הישראלי, כתוצאה מהעלאת היטל סיכוני המלחמה, הנגבה על ידי חברות הספנות באלפי אחוזים.
שפר ציין כי בשנים האחרונות גובהו של היטל זה היה אחיד – 9 דולר למכולה רגילה של '20 (TEU) ו-18 דולר למכולה '40 (כפולה). זמן קצר לאחר תחילת המלחמה עלה שיעור ההיטל לסכומים שבין 115 דולר ל-220 דולר למכולה '20 בקווים שונים. כלומר, עד 440 דולר למכולה כפולה.
על פי הערכת האיגוד, הסכום הממוצע הנגבה כיום כהיטל סיכוני מלחמה הנו 175 דולר למכולה רגילה (TEU). על פי כמות המכולות (ב-TEU) ששונעה בנמלי ישראל בשנת 2005 ועל פי הערכות נתונים לגבי הגידול לשנת 2006, הצפי הנו ל-1.8 מיליון מכולות בנמלי ישראל בשנת 2006. על פי דיווחים לא רשמיים, המתקבלים עד כה, הירידה בכמות המטענים העוברים בסה"כ בנמלי חיפה ואשדוד מאז תחילת המלחמה הנה מועטה. כלומר, עדיין משונעות בנמלים כ-5,000 מכולות ביום.
למרות זאת, אפילו בהנחה שרק כ-3,500 מכולות עוברות מדי יום בנמלי ישראל ומשלמות כל אחת 175 דולר בממוצע בהיטל סיכוני מלחמה, סה"כ הנזק מההיטל ליום הנו מעל 600,000 דולר.
הנזק החודשי מהיטל סיכוני המלחמה בלבד הנו לפחות כ-15 מיליון דולר או כ-70 מיליון ₪ לחודש (לפי 25 ימי עבודה) במקום כ-800,000 דולר או 3.5 מיליון ₪ בחודש במצב רגיל, וזאת לגבי מכולות בלבד. ההיטל מושת גם על מטענים אחרים.
שפר כתב במכתבו לשר התמ"ת כי ניתן להימנע מנזק עצום זה אם הממשלה תכריז שהיא לוקחת על עצמה את ביטוח סיכוני המלחמה לכל אוניה המגיעה לנמלי ישראל במקום שהפרמיה הגבוהה תשולם למבטחי האניות בחו"ל.
שפר טען במכתבו כי פנייה בנושא זה לשר האוצר לא הניבה תגובה עד כה.
גד שפר לשר התמ"ת: הנזק מהיטלי המלחמה עולה על 600,000 דולר ליום
על פי הערכת איגוד המשתמשים בהובלה ימית הנזק החודשי מהיטל סיכוני המלחמה בלבד הנו לפחות כ-15 מיליון דולר או כ-70 מיליון ₪ לחודש (לפי 25 ימי עבודה) במקום כ-800,000 דולר או 3.5 מיליון ₪ בחודש במצב רגיל, וזאת לגבי מכולות בלבד. שפר מציע כי הממשלה תכריז כי היא ת
00:00 ,09.08.2006
עשוי לעניין אותך
08.08.2006
מחלוקת בין צ'יינה שיפינג והיבואנים בשל מכולות התקועות בנמל פיראוס
08.08.2006
חברת ק.א.ל. הטיסה לארץ חמישה אמבולנסים מקנדה
08.08.2006
חברת נמל אשדוד פועלת להפעלת המחסנים העורפיים 24 שעות ביממה
08.08.2006
תלונות של צרכנים בצפון על הפקעות מחירים
08.08.2006
לקראת ט"ו באב: אגרקסקו חילקה 70 אלף פרחים לפצועים ולתושבי הצפון
07.08.2006
חברת נמל אשדוד משיקה מערכת ERP חדשה